1o Track Day Mέγαρα 14/11/2004

Ο καιρός αν και άστατος τελικά μας βοήθησε αφού μέχρι τις 14:00 δεν έριξε ούτε σταγόνα.
Για όσους δεν εμφανίστηκαν να αναφέρω ότι λιώσαμε πολύ λάστιχο στην πίστα
και περάσαμε πολύ όμορφα κερδίζοντας οδηγικές εμπειρίες στο ασφαλές
περιβάλλον μιας πίστας. Μπράβο σε όλους.

Προσωπικές εμπειρίες στην πίστα των Μεγάρων από το Track Day.


Am: Να καταθέσω και εγώ τις προσωπικές μου εμπειρίες από την χρήση της πίστας για τους φίλους αναγνώστες.

Μια μικρή αναφορά για το setup του αυτοκινήτου.
Alfa 156 1.8 TS 2002
Αναρτήσεις : B&G, Ζανφόρ εμπρός πίσω από GTA, Μπάρα θόλων εμπρός, ψαλιδιών εμπρός
Μετάδοση : Μπλοκέ διαφορικό, ενισχυμένος δίσκος
Κινητήρας : Εκκεντροφόροι 2ου σταδίου
ECU : Παράλληλος Εγκέφαλος
Εισαγωγή Αέρα : BMC
Εξαγωγή : Χταπόδι, Προ – Καταλύτες εκτός, τελικό custom
Φρένα : Δαγκάνες 4πίστωνες Brembo, Δίσκοι εμπρός 305 Brembo διάτρητοι αεριζόμενοι

Προσωπική Εμπειρία : 650 γύροι στην συγκεκριμένη πίστα

Μια μικρή αναφορά για την πίστα.
Η συγκεκριμένη πίστα αποτέλεσε για εμένα τροχοπέδη εδώ και 4 χρόνια που ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι μια πίστα μεσαίας ταχύτητας και μεσαίας-μεγάλης τεχνικής κατάρτισης, με ικανά στοιχεία ανάδειξης οδηγικών ικανοτήτων του χρήστη-οδηγού. Η κατάσταση της πίστας είναι σε μεσαίο επίπεδο από θέμα ασφάλτου αναδεικνύοντας τις οδηγικές αρετές του οδηγού, που ελλείψει ικανής πρόσφυσης αξιοποιεί τις ικανότητες του.

Η οδηγική μου συμπεριφορά / κατάθεση
Μιλώντας πάντα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αναφέρω ότι από άποψη στησίματος είμαι απόλυτα ικανοποιημένος αφού συμπεριφέρεται σαν τρένο σε οποιαδήποτε στροφή της πίστας. Οι κλήσεις είναι ελάχιστες ακόμη και στις περιπτώσεις που η ταχύτητα εισόδου είναι μεγαλύτερη από την επιτρεπτή για τα όρια του αυτοκινήτου. Η συμπεριφορά είναι κυριολεκτικά ουδέτερη δίνοντας σου την δυνατότητα να προκαλέσεις εσύ την υπερστροφή ή την υποστροφή. Είναι καθαρά θέμα επιλογής αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το αυτοφερόμενο βάρος της καρότσας ή όχι. Η ύπαρξη μπλοκέ εξουδετερώνει κάθε υποψία απώλειας πρόσφυσης στην έξοδο της στροφής (αν και τις επόμενες ημέρες θα σφιχτεί ακόμα κατά 15%) με αποτέλεσμα η έξοδος της στροφής να επιτυγχάνετε με την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα.
Σημαντικό ρόλο για το καλύτερο γυρολόγιο αποτελεί η σωστή επιλογή ελαστικών καθώς και η σωστή πίεση. Η χρήση των κοινών ελαστικών δρόμου είναι απλός ένα παυσίπονο και συνήθως προσφέρει μια απόλαυση των 3-8 γύρων γιατί μετά έχουν τεθεί εκτός προδιαγραφών και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα. Μιλάμε πάντα για χρήση της πίστας και του αυτοκινήτου στα όρια. Η άποψη μου είναι τουλάχιστον η χρήση ημι-αγωνιστικών DOT μεσαίας αντοχής. Το κόστος είναι πολύ μικρό σε σχέση με αυτά που σου προσφέρει λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν καταστρέφεις τα καθημερινά ελαστικά σου.
Η μέχρι στιγμής χρήση της πίστας για εμένα αποτελεί ένα καλό μάθημα προσφέροντας εμπειρία τόσο για τα όρια μου σαν οδηγό όσο και για την αντίληψη μου σε διάφορες μετατροπές που έχω προβεί για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το γυρολόγιο μου. Κάθε φορά ανακαλύπτω και κάτι το οποίο δεν μου αρέσει και προσπαθώ να διορθώσω είτε στην οδηγική μου συμπεριφορά είτε στο setup του αυτοκινήτου.
Θεωρώ ανούσιο για αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν την πραγματοποίηση καλύτερου γυρολογίου χωρίς ενέργειες βελτίωσης τόσο του οδηγού και τις συμπεριφοράς όσο και του αυτοκινήτου. Πρώτα μαθαίνεις και μετά αποδίδεις τις γνώσεις σου και προσπαθείς για το καλύτερο. Καλύτερος οδηγός δεν είναι αυτός που κάνει καλύτερο χρόνο αλλά αυτός που αξιοποιεί, μαθαίνει, βελτιώνεται, κάθε φορά κατανοώντας τα ίδια του τα λάθη.
Η εμπειρία του κάθε ένα δεν έρχεται από τους γύρους που έχει κάνει ούτε από το οδηγικό του στύλ. Κάθε φορά οι παράμετροι αλλάζουν (καιρικές συνθήκες, κατάσταση οδοστρώματος, πυκνότητα του αέρα κ.τ.λ). Ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζεται κάθε φορά και προβαίνει σε αντίστοιχες διορθώσεις και αλλαγές.
Η νοοτροπία του μπαίνω στην πίστα για να σε περάσω ή για να κάνω καλό χρόνο, για εμένα είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη.
Στο θέμα μας τώρα και συγνώμη για την φιλοσοφία, απλά εξέφρασα την δική μου συμπεριφορά και νοοτροπία που ακολουθώ.

Τα φρένα
Σημαντικό ρόλο για την γρήγορη οδήγηση, η αντικατάσταση τους σε συνδυασμό με 4πίστωνες δαγκάνες έφεραν ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα. Η απόσταση του φρεναρίσματος πριν την στροφή ξεκινάει πολύ αργότερα και διαρκεί λιγότερο αυξάνοντας και τα ασκούμενα G. Το κέρδος από τα φρένα στις δοκιμές ήταν τόσο η καλύτερη τοποθέτηση του οχήματος πριν την είσοδο της στροφής όσο και η μείωση του απαιτούμενου χρόνου φρεναρίσματος άρα και μεγαλύτερη διάρκεια υψηλότερης ταχύτητας επί συνόλου του γυρολογίου. Οι τιμές θα τις Μέσης Ωριαίας Ταχύτητας θα τις παρουσιάσω σε αντίστοιχο τόπικ.

Η Ιπποδύναμη
Οι τελευταίες αλλαγές που έγιναν στο αυτοκίνητο και αναφέρομαι στους εκκεντροφόρους και στον παράλληλο εγκέφαλο, προσέφεραν μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερο και ταχύτερο ξεκόλλημα στην έξοδο της στροφής. Οι στροφές του κινητήρα πλέον ανεβαίνουν ταχύτερα. Ο αρχικός στόχος που είχα θέσει για το αποτέλεσμα τις ανωτέρω μετατροπής με ικανοποίησε κατά 90% τουλάχιστον. Είναι ένα από τα θέματα που θέλω να καλύψω με το δεύτερο μέρος του project που έχω στο μυαλό μου.

Ελπίζω να μην κούρασα με την εκτενή αναφορά μου.

Φιλικά

Αλέξης Μπακογιάννης


 

Τimos: 2 βδομάδες πριν το Track Day έκανα την πρώτη είσοδο στην πιστά με τα 17αρια 215/45 Goodyear F1 τις αναρτήσειςε  Intrax, αντιστρεπτική GTA εμπρός και τα Brembo.
Τα αποτελέσματα ήταν Εκπληκτικά.
Tα κέρμπς δεν προκαλούσαν καμιά αστάθεια στο αυτοκίνητο και πραγματικά δεν υπήρχε αίσθηση φόβου να τα καβαλήσεις όλα χωρίς καμιά αποσταθεροποίηση του αμαξώματος στην έξοδο από αυτά.

Τα φρένα πραγματικά ακούραστα ακόμα και μετά από 10 συνεχείς γύρους με επιτηδευμένη φόρτιση αυτών για να δω αν κάνουν αυτά που υπόσχονται.

2 παρατηρήσεις.
Η μια ήταν ότι το πίσω μέρος ψάρωνε σε δυνατά φρεναρίσματα (πίεση ελαστικών κρύα 40-40)
Το χαζό σπινιάρισμα των μπροστινών τροχών στις επιταχύνσεις στις εξόδους.
Κάτι τι οποίο δεν υπήρχε στο 156 με το μπλοκέ του Αλέξη.

Στο Track Day είχα XTRA μια πολύ πιο χοντρή πίσω αντιστρεπτική από GTA.

Παρατηρήσεις. Μειωθήκαν τα ψαρέματα κατά το φρενάρισμα ιδιαιτέρα στο τέλος της ευθείας αλλά…
Σε απότομα αφήματα του γκαζιού το πίσω μέρος γλιστράει πολύ περισσότερο.
Είχα και μια έξοδο, παραλίγο τετ-α-κε (δίπλωμα επαναφορά και σφαλιάρα) πάλι καλά ανώδυνη όταν έψαχνα τα νέα όρια του πίσω μέρους με γεμάτες 3ες. στην Κ3 χωρίς φρένο πριν.

Δεν κατάφερα να γυρίσω κάτω από το 1.19 που Είχα γυρίσει και με το προηγούμενο Setup παρά και την αφαίρεση των προκαταλυτών το οποίο ξύπνησε πραγματικά το αμάξι στις μεσαίες στροφές.

Η τεχνική οδήγησης άλλαξε και πρέπει να ”ξεκολλήσω” από τις συνηθισμένες γραμμές που Είχα μάθει αλλά και να μάθω να χρησιμοποιώ το σαφώς καλύτερο φρενάρισμα.

Πρέπει να γράψω πολλούς γύρους ακόμα, για να βρω τις ιδανικές πιέσεις ελαστικών….αλλά την λυπάμαι.
Τα F1 δυστυχώς όσο καλά είναι στο δρόμο τόσο γλιστράνε στις κλειστές στροφές τις πίστας.

Φιλικά Τίμος Ζέρβας