Eπιδιόρθωση σπασμένου προφυλακτήρα

Έκδοση Adobe Reader (κάντε δεξί κλικ και επιλογή “Save Target As” για να την κάνετε download)

Έχει συμβεί σε όλους…. Μία άτυχη στιγμή, ένα κράσπεδο που βρέθηκε σε λάθος χώρο και λάθος στιγμή, και το κακό γίνεται….
Στην πρόσφατη “άτυχη στιγμή” του δικού μου αυτοκινήτου, αποφάσισα να επιδιορθώσω μόνος μου τη ζημιά… Τα μέσα, ο χώρος και ο χρόνος (ελέω Πάσχα) υπήρχαν, οπότε είπα “γιατί όχι?”….

Τα υλικά που χρησιμοποίησα ήταν:

Κόλλα loctite, υψηλής αντοχής για πλαστικά μέρη

Ανθρακόνημα και αλουμινοταινία:

Και φυσικά τα απαραίτητα torque και “κλειδιά” για την αφαίρεση του προφυλακτήρα…

1ο Βήμα: Αφαίρεση του προφυλακτήρα κι εκτίμηση της ζημιάς

Το χτύπημα ήταν αρκετά “καλό”…. Ο προφυλακτήρας είχε σπάσει σε 3 σημεία καταμερισμού των φορτίων, πράγμα που έκανε την κόλληση δύσκολη και παράλληλα είχε σαν αποτέλεσμα την παραμόφωση του υλικού.

2ο Βήμα: Κόλληση της ρωγμής

Έτσι με την χρήση της Loctite, αφου πρώτα έχουμε καθαρίσει το εσωτερικό της ρωγμής, κολλούμε σε 3 στάδια.. Στο πρώτο στάδιο το άνω μέρος (από την αρχή της καμπύλης μέχρι το τέλος της), στο δεύτερο το μεσαίο τμήμα (το “επίπεδο” κομμάτι) και στο τρίτο το νεύρο κάτω από την οπή της βίδας… Στο νεύρο αυτό τοποθετούμε και τρείς στρώσεις αλουμινοταινία για σταθεροποίηση της δομής του…

3ο Βήμα: Σταθεροποίηση της δομής της κόλλησης

Σ’αυτό το βήμα κάνουμε χρήση του ανθρακονήματος.
Κόβουμε τρείς λεπτές λωρίδες, τη μία πιο παχιά απ’την άλλη, και τις τοποθετούμε διαδοχικά πάνω στη ρωγμή. Αυτό επιτυγχάνεται με την επάλοιψη του κάθε κομματιού με γεναία ποσότητα Loctite. Μ’αυτόν τον τρόπο έχουμε:
α)επικόλληση του ανθρακονήματος πάνω στο πλαστικό
β)μετατροπή του ανθρακονήματος σε σκληρό σώμα
γ)δημιουργούμε ένα συσσωμάτωμα μεταξύ του ανθρακονήματος και του προφυλακτήρα.

4ο Βήμα: Μετακίνηση των φορτίων σε υγιέστερα τμήματα του υλικού

Το τελικό, αυτό, στάδιο της επιδιόρθωσης έχει σαν σκοπό την αποφυγή εμφάνισης της ίδιας ρωγμής λόγο καταπονήσεων του υλικού από την καθημερινή χρήση ή ακόμα και σε περίπτωση χτυπήματος στο ίδιο σημείο…
Ακολοθώντας την ίδια διαδικασία με το 3ο βήμα κολλάμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι ανθρακονήματος πάνω από την επιφάνεια εργασίας… Με αυτόν τον τρόπο τα υποτιθέμενα φορτία που θα μπορούσαν να βλάψουν το σημείο αυτό μεταφέρονται (μέσω των ινών του ανθρακονήματος) στα σταθρότερα τμήματα του πλαστικού, μακριά απ’τη ρωγμή…

Μετά από αυτή τη διαδικασία, ο προφυλακτήρας παίρνει την ακόλουθη μορφή:

Το μόνο που μένει είναι να κρατηθεί σταθερό το σχήμα του προφυλακτήρα για 4 ώρες (ψυχολογικό όριο, μία ώρα αρκεί) για να “δέσουν” όλα τα τμήματα μεταξύ τους…. Μετά τοποθετούμε τον προφυλακτήρα στη θέση του, και με τη χρήση “μανό χρώματος αυτοκινήτου” καλοπίζουμε εξωτερικά την ρωγμή…

Να σημειώσω ότι καθ’όλη τη διάρκεια των εργασιών πρέπει να φοράμε γάντια (χειρουργικά κατα προτίμηση) γιατί τόσο το ανθρακόνημα όσο και η Loctite δέν είναι φιλικά για το δέρμα…

Στην ερώτηση: Γιατί δεν έδινες 150Ε να στο φτίαξει ο φαναρτζής της γειτονιάς σου?, απαντώ: Η αξία του να δημιουργείς είναι ανεκτίμητη…

Ελπίζω να σας φάνηκε ενδιαφέρουσα η παραπάνω διαδικασία.

Φιλικά,
quattrofoglio.