Το Project Alfasud

Project μικρών αυτοκινήτων της Alfa Romeo πριν τη γέννηση της Alfasud

Πολλοί πιστεύουν πως η Alfasud ήταν η πρώτη Alfa Romeo κάτω από την κλάση που σήμερα ονομάζεται "μεσαία".Tipo 103
Αλλά ήδη το 1952 το αποκαλούμενο "Project 13-61" είχε σχεδόν ολοκληρωθεί. Η Alfa Romeo σχεδίαζε την κατασκευή ενός αυτοκινήτου 750 cm³. Εκείνη την εποχή αυτά τα οικονομικά αυτοκίνητα ήταν πολύ δημοφιλή στην Ιταλία. Ο επικεφαλής μηχανικός Giuseppe Busso σχεδίασε έναν υδρόψυκτο κινητήρα με δύο κυλίνδρους εν σειρά, ο οποίος ήταν στην ουσία το μισό ενός κινητήρα Giulietta (την εποχή που η Giulietta και ο κινητήρας της με 1300 cm³ ήταν ακόμα σε φάση ανάπτυξης). Η Tipo 13-61 θα είχε εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και εσωτερικά μπροστινά δισκόφρενα. Το project δεν υλοποιήθηκε ποτέ γιατί η Alfa Romeo θεώρησε ότι το κόστος παραγωγής θα ήταν πολύ υψηλό για να είναι ανταγωνιστικό. Η δεύτερη και τελευταία προσπάθεια σχεδίασης μιας μικρής Alfa Romeo πριν την κυκλοφορία της Alfasud ήταν η Tipo 103.
Για να κατακτηθεί μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς στο ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα των μικρών αυτοκινήτων έπρεπε να σχεδιαστεί ένα αυτοκίνητο κάτω από την Giulietta.
Το 1960 ολοκληρώθηκε ένα πρώτο πρωτότυπο. Είχε έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 1000 cm³ με την κλασσική διάταξη Alfa Romeo με κεφαλή "Bialbero" (DOHC) ο οποίος ήταν τοποθετημένος εγκάρσια μπροστά από τον μπροστινό άξονα των τροχών. Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με τετρατάχυτο κιβώτιο και μπροστινή κίνηση. Με τα 52 άλογά του στις  5500 σαλ μπορούσε να πιάσει 130 χαω. Σύμφωνα με τον γνωστό χρονικογράφο της Alfa Romeo Luigi Fusi, κατασκευάστηκαν τρεις κινητήρες. Το τετράθυρο αμάξωμα σχεδιάστηκε για να έχει σχετικά άνετους χώρους και επέσπευσε το σχεδιασμό της Giulia, για χάρη της οποίας το project αναβλήθηκε. Το μπλε πρωτότυπο και αρκετές σχεδιαστικές και αεροδυναμικές μελέτες κατέληξαν στο Museo Storico στο Arese της Ιταλίας. Κοιτάζοντας το Renault 8, είναι φανερό ότι ο σχεδιασμός του μιμείται εκείνον της Tipo 103, την εποχή που η Tipo 103 κατασκευαζόταν η Alfa Romeo και η Renault βρίσκονταν σε συνεργασία. Η Alfa κατασκεύαζε την Dauphine και το R4 τα οποία προορίζονταν για την αγορά της Ιταλίας.
 

Το Project Alfasud

Εφτά χρόνια αργότερα το διευθυντικό στέλεχος Giuseppe Luraghi αναθεώρησε την πιθανότητα κατασκευής ενός μικρότερου αυτοκινήτου για να κατακτηθεί ένα μεγαλύτερο κομμάτι της αναπτυσσόμενης αγοράς αυτοκινήτων.
Ουσιαστικά οι Tipo 13-61 και Tipo 103 ήταν καταδικασμένες σε ακύρωση εξ'αιτίας μιας "συμφωνίας κυρίων" ανάμεσα στη Fiat και την Alfa Romeo. Η συμφωνία όριζε ότι η Alfa Romeo δεν θα εξέλισσε αυτοκίνητα μικρότερα των Giulietta / Giulia ώστε να εξασφαλιστεί ότι η Fiat δεν θα έβρισκε ιταλικό ανταγωνισμό σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Απ'την άλλη η Fiat είχε υποσχεθεί ότι δεν θα κατασκεύαζε σπορ αυτοκίνητα ή μεγαλύτερα σπορ σεντάν.

CrashtestΜετά την απόφαση του Giuseppe Luraghi για την κατασκευή μιας μικρής Alfa Romeo τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα. Μπόρεσε να πείσει την ιταλική κυβέρνηση να δώσει οικονομική υποστήριξη, όμως η κυβέρνηση επέμενε το νέο αυτοκίνητο να κατασκευάζεται στο φτωχό ιταλικό νότο ώστε να σταματήσει η μετανάστευση νεαρών ανθρώπων οι οποίοι δεν έβλεπαν προοπτικές επιβίωσης εκεί. Όσοι ήθελαν να πετύχουν οικονομικά ήταν αναγκασμένοι να μετακομίσουν στον πλουσιότερο και πιο βιομηχανοποιημένο βορρά. Έτσι το νέο αυτοκίνητο δεν θα παραγόταν στο Μιλάνο ή τα περίχωρά του. Γρήγορα η Alfa Romeo πρότεινε το παλιό αεροπορικό εργοστάσιό της στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο κοντά στη Νάπολη. Σε αυτή την γη που ήταν από παλιά ιδιοκτησία της Alfa Romeo ξεκίνησε η κατασκευή ενός εντελώς νέου εργοστασίου για το λεγόμενο πια Alfasud project. Το παλιό αεροδρόμιο του αεροπορικού τμήματος της Alfa Romeo αντικαταστάθηκε από μια πίστα δοκιμών. 240 εκτάρια και 300 δισεκατομμύρια ιταλικές λίρες τέθηκαν στη διάθεση της Alfa Romeo και άλλες 60 δις λίρες θα χρειάζονταν για την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Το 6% δόθηκε απ'ευθείας από την κυβέρνηση και 44% ακόμα θα ακολουθούσε αργότερα.

Για τις συνθήκες στην Ιταλία ο σχεδιασμός προόδευε πολύ γρήγορα. Η Alfa Romeo έπρεπε να επιλέξει 15.000 τεχνίτες ανάμεσα σε 130.000 υποψηφίους που ήθελαν να δουλέψουν στο νέο εργοστάσιο. Όμως ο νοτιοϊταλοί εργάτες δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα ώστε να ανταπεξέρθουν με τις νέες τεχνολογίες κι έτσι η Alfa Romeo έπρεπε να πείσει βορειοϊταλούς εργάτες να μετακομίσουν στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο. Οι υπεργολάβοι επίσης έπρεπε να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση. Πριν την Alfasud είχαν συνηθίσει να στέλουν τα προϊόντα τους μόνο στο βορρά.
Την ίδια στιγμή τα διευθυντικά στελέχη της Fiat εξοργίστηκαν με την Alfasud. Θεώρησαν ότι η συμφωνία κυρίων είχε παραβιαστεί με το project και προσπάθησαν να το σταματήσουν με όλα τα διαθέσιμα μέσα. Η Fiat υποπτευόταν την Alfa Romeo για υποκλοπή εγγράφων, ακόμα και εργαζόμενοι της Fiat ήταν ύποπτοι προδοσίας. Επίσης η Fiat προσπάθησε να καθυστερήσει την παραγωγή της Alfasud προκαλώντας ανησυχία τους παντοδύναμους αρχηγούς των ιταλικών συνδικάτων. Υπήρξαν φορές όπου φαινόταν πως ο περισσότερος κόσμος ήταν εναντίον παρά υπέρ της Alfasud αλλά στο τέλος το project δεν μπορούσε να σταματήσει, ειδικά αφού η Fiat είχε επίσης σπάσει τη συμφωνία με την παρουσίαση του Fiat Dino και της σειράς 130.

Η σύγκρουση τελικά έληξε υπέρ της Alfa Romeo με την επιστράτευση του Rudolf Hruska ο οποίος ήταν από την αρχή και μετά ο αρχιμηχανικός του όλου project. Μαζί του 27 ειδικοί  επιστρατεύτηκαν εν μέρει από τη Fiat αλλά και από την Alfa Romeo στο Αρέζε και συμμετείχαν στην πιο σημαντική φάση του project. Με πολύ προσεκτικό προγραμματισμό ο Hruska μπόρεσε εντελώς απροσδόκητα να κρατήσει το κόστος κάτω του αναμενόμενου ποσού των 300 δις λιρών. Με 276 δις κράτησε τα έξοδα περίπου 10% κάτω του αναμενόμενου. Καθ'όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος μπόρεσε να επιδεικνύει κάθε μικρή πρόοδο στην κατασκευή του εργοστασίου και του αυτοκινήτου στους ιταλούς αξιωματούχους που είχαν τον οικονομικό έλεγχο. Στο τέλος χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια αντί για τους προγραμματισμένους 48 εργάσιμους μήνες. Στην πραγματικότητα δεν ήταν μεγάλη η περίοδος για την ανάπτυξη ενός εντελώς νέου και τεχνικά καινοτόμου αυτοκινήτου. Σκεφτείτε την ιστορία της Citroën DS.

Οι πατέρες της Alfasud

Όλα ξεκίνησαν στο γραφείο του Hruska στο Μιλάνο όπου μόλις δύο άτομα συνεργάζονταν μαζί του. Μετά την γρήγορη ολοκλήρωση του σταδίου σχεδιασμού περισσότεροι έμπιστοι του Hruska συμμετείχαν στο εγχείρημα. First Styling Renderings 
Ο πρώην υπάλληλος της Autodelta και της Porsche Domenico Chirico ήταν υπεύθυνος για την ανάρτηση και έγινε project manager. Ο Giorgetto Giugaro που είχε ιδρύσει την Ital-Design πριν από λίγο καιρό μπήκε στην ομάδα όταν ο Carlo Felice Anderloni (ο πρώην επικεφαλής της Touring) συμβούλεψε τον Rudolf Hruska να αναθέσει στον Giugaro το σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Ο Aldo Mantovani έγινε ο επικεφαλής μηχανικός με βοηθό τον Carlo Chiti (πρώην επικεφαλής της Autodelta), ο Carlo Bossaglia εξέλιξε τον κινητήρα, ο Ingeniere Agazzano (αμάξωμα) και ο Federico Hoffmann (κατασκευή της ανάρτησης) συμπλήρωσαν την ομάδα.

Δύο αντικρουόμενα χαρακτηριστικά έπρεπε να εξεταστούν στον σχεδιασμό: Η Alfa Romeo ήθελε ένα φθηνό και εύκολα συντηρήσιμο αυτοκίνητο με το χαρακτήρα όμως μιας τυπικής Alfa Romeo. Έτσι οι μηχανικοι άρχισαν το σχεδιασμό ενός νέου τύπου Alfa Romeo και τα περισσότερα από τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά απορρίφθηκαν. Για τη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου ένα αεροδυναμικά σωστό αμάξωμα είχε μεγάλη σημασία. Αυτό οδήγησε σε έναν επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος επέτρεψε το σχεδιασμό ενός χαμηλού ρύγχους. Για τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων επιλέχθηκε η μπροστινή κίνηση και η δεξαμενή καυσίμων η οποία συνήθως βρισκόταν κάτω από το χώρο αποσκευών έπρεπε επίσης να μετακινηθεί και τοποθετήθηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα - ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που βελτίωσε επίσης την παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Σήμερα αυτό το χαρακτηριστικό υϊοθετείται σχεδόν από όλα τα αυτοκίνητα. Αυτό είναι ένα από τα δείγματα του πόσο μπροστά από την εποχή της ήταν η Alfasud.

Τα προβλήματα

Στο τέλος του 1967 τελείωσε η εξέλιξη του κινητήρα. Η 10η Ιουλίου του 1968 ήταν η πρώτη μέρα που λειτούργησε το πρώτο δοκιμαστικό μπλοκ. Η εξέλιξη bodyτου αμαξώματος τελείωσε το Σεπτέμβριο και ο Rudolf Hruska μπόρεσε να κάνει το πρώτο test-drive την πρώτη Νοεμβρίου. Την ίδια ώρα οι οικοδόμοι στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο ακόμα ισοπέδωναν το έδαφος.

Αμέσως μετά τα πρώτα δοκιμαστικά αυτοκίνητα έφυγαν από την Ιταλία για να δοκιμαστούν σε όλες τις πιθανές συνθήκες από το αρκτικό ψύχος ως τον αφρικανικό καύσωνα. Μετά από πολλές δυσκολίες (όπως η πολύ σημαντική σοδειά της τομάτας, τα συνηθισμένα ιταλικά προβλήματα με τα συνδικάτα και οι απεργίες των οικοδόμων που ήθελαν να απασχοληθούν στο νέο εργοστάσιο) οι οποίες καθυστέρησαν την ισοπέδωση του εδάφους στο νέο εργοστάσιο η 29η Απριλίου έγινε η μέρα που γιορτάστηκε η τοποθέτηση του πρώτου θεμέλιου λίθου στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο.

Η Alfasud έγινε η ατραξιόν της έκθεσης αυτοκινήτου του Τορίνου του 1971 αλλά με την έναρξη της παραγωγής των πρώτων αυτοκινήτων την 1η Απριλίου του 1972 τα προβλήματα επανεμφανίστηκαν. Οι απεργίες, οι δολιοφθορές και οι καθυστερήσεις σταμάτησαν την παραγωγή πολλές φορές και η τελική ποιότητα του αυτοκινήτου ήταν απαράδεκτη, αποτέλεσμα της νοοτροπίας των νοτιο-ιταλών εργατών. Η παραγωγικότητα ήταν ακόμη χειρότερη. Η Alfa Romeo είχε προγραμματίσει την παραγωγή 500 αυτοκινήτων ημερησίως και αργότερα το νούμερο αυτό θα γινόταν 1000 αυτοκίνητα τη μέρα όμωςη παραγωγή ποτέ δεν έφτασε αυτά τα νούμερα. Στην αρχή της παραγωγής της Alfasud μόλις 70 παράγονταν ημερησίως. Όταν άρχισε η παραγωγή της ti, 78.000 τετράθυρες Alfasud είχαν βγεί από το Πομιλιάνο Ντ'Αρκο ενώ είχαν προγραμματιστεί 175.000.

Εξ'αιτίας της πολύ κακής ποιότητας των αμαξωμάτων των Alfasud η φήμη της Alfa Romeo άρχισε να ζημιώνεται. Κάθε Alfasud που παραδιδόταν στον κάτοχό της επιδείνωνε τα πράγματα. Το μεγάλο πρόβλημα εκείνων των ημερών ήταν ότι τα αυτοκίνητα σκούριαζαν σε απίστευτα μικρό διάστημα. Ο κόσμος είχε επίσης αρχίσει να κατηγορεί και όλα τα άλλα μοντέλα της Alfa Romeo τα οποία στην ουσία είχαν παρόμοια ποιότητα με τις γερμανικές BMW. Εκείνη την εποχή βέβαια και η BMW αλλά και άλλοι κατασκευαστές είχαν σοβαρά προβλήματα με την πολύ κακή ποιότητα του χάλυβα που χρησιμοποιούσαν.

Alfasud on a testtrackΕν τω μεταξύ η δουλειά του Rudolf Hruska είχε γίνει κόλαση καθώς η παραγωγή διακοπτόταν από διαδοχικές απεργίες. Μία φορά ένας βαφέας αρνήθηκε να συνεχίσει να ψεκάζει αστάρι επειδή ανησυχούσε για τις συνθήκες υγιεινής. Επίσης αρνήθηκε να αντικατασταθεί από συνάδερφό του με αποτέλεσμα τα άβαφα αμαξώματα να μείνουν εκτός γραμμής παραγωγής εκτεθειμένα στην αλμυρή θαλάσσια αύρα από την κοντινή θάλασσα και να αρχίσουν να σκουριάζουν πριν καν αποκτήσουν το πρώτο στρώμα βαφής. Τελικά περισσότερες από 700 απεργίες είχαν σταματήσει την παραγωγή. Για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα με τη σκουριά οι μηχανικοί δοκίμασαν να γεμίσουν όλες τις εσωτερικές κοιλότητες του αυτοκινήτου με έναν ειδικό συνθετικό αφρό. Το αποτέλεσμα ήταν ακόμα πιο καταστροφικό, μετά από κάποιο διάστημα η υγρασία διαπότιζε την εσωτερική δομή του αφρού μετατρέποντάς τον σε βρεγμένο σφουγγάρι και κάνοντας τη διάβρωση πλέον σίγουρη.

Ένας γερμανός πωλητής Alfa Romeo ανέφερε ένα συμβάν κατά το οποίο μια Alfasud έχασε τον ανεμοθώρακά της μόλις κύλησε έξω από το μεταφορικό φορτηγό εξαιτίας μιας σκουριασμένης κόλλησης. Ο ανεμοθώρακας ήταν από τα σοβαρότερα προβλήματα των πρώτων Alfasud. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την απ'ευθείας συγκόλληση του ανεμοθώρακα στο αμάξωμα αλλά οι ιταλοί εργάτες δεν μπορούσαν να πετύχουν την απαιτούμενη ακρίβεια στην τεχνική αυτή. Έτσι η μόνη λύση ήταν η παραδοσιακή μέθοδος τοποθέτησης του ανεμοθώρακα μέσα σε ελαστική τσιμούχα. Κάποιοι με σαρκαστική διάθεση είπαν πως ήταν θέμα τύχης το γεγονός ότι ο Rudolf Hruska είχε προβλέψει τη χρήση χοντρότερης του κανονικού λαμαρίνας επειδή οι νοτιοϊταλοί εργάτες δεν είχαν εξ'αρχής την ικανότητα να επεξεργαστούν την λεπτή λαμαρίνα. Για να μάθει περισσότερο από τα λάθη του ο Hruska θυσίασε 14 αυτοκίνητα αλλά η βελτίωση της κατάστασης φαινόταν αδύνατη. Προσπαθώντας να περικόψει το κόστος η Alfa Romeo αγόραζε φθηνότερο ανακυκλωμένο χάλυβα ρωσικής παραγωγής. Εκείνη την εποχή κανείς δεν μπορούσε να επινοήσει μια αποτελεσματική προστασία από τη διάβρωση. Οι πελάτες επίσης παραπονούνταν για τριγμούς και σπασμένα πλαστικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στην αρχή της παραγωγής της Alfasud δεν υπήρχαν κατάλληλες μέθοδοι ποιοτικού ελέγχου της παραγωγής.

Όταν σταμάτησε η παραγωγή της Alfasud το 1984, κάποιος μπορούσε να πει πως η Alfasud ήταν εμπορική αποτυχία και για την ιταλική κυβέρνηση η οποία επιβαρύνθηκε με περίπου €25 για κάθε αυτοκίνητο που πουλήθηκε αλλά και για την Alfa Romeo.

1971 / 1972 - Ένα αστέρι γεννιέται

Μετά από πολυετή προγραμματισμό και σχεδιασμό η Alfasud παρουσιάζεται στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνου το 1971. The 1972 Alfasud.
Το εντελώς νέο αυτοκίνητο δεν έχει τίποτε κοινό με τις Alfa Romeo (σειρά105) που κατασκευάζονταν μέχρι τότε. Σε αντίθεση με την κλασσική διάταξη Alfa Romeo με τον διαμήκη τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα Bialbero και την κίνηση πίσω η Alfasud είναι προσθιοκίνητη με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα Boxer χωρητικότητας 1186 cm³ ο οποίος κρέμεται μπροστά από τον μπροστινό άξονα. Ο κινητήρας σχεδιάστηκε ώστε να είναι εύκολη η συντήρησή του, τα πάντα είναι προσβάσιμα ζωρίς πρόβλημα. Ο χρονισμός των βαλβίδων απλοποιήθηκε, δεν χρειάζεται πλέον η αφαίρεση των εκκεντροφόρων γιατί οι εκκεντροφόροι του Boxer έχουν μικρές τρύπες μέσα από τις οποίες οι βαλβίδες ρυθμίζονται εύκολα με ένα κλειδί Allen. Ένας ξηρός μονόδισκος συμπλέκτης με υδραυλική ενεργοποίηση συνδέει τον κινητήρα με το νέο τετρατάχυτο κιβώτιο με ενσωματωμένο διαφορικό. Ο κινητήρας εφοδιάζεται με ένα μονό καρμπιρατέρ Solex C32 DISA/2 και αποδίδει 63 bhp και ροπή 8,5 The dashboard.kgm στις 3500 σαλ. Με καθαρό βάρος μόλις 830 kg η Alfasud έχει τελική ταχύτητα 152 χαω όντας ένα από τα πιο γρήγορα χιλιοδιακοσάρια της εποχής της. Οι μπροστινοί δίσκοι είναι τοποθετημένοι εσωτερικά στα ημιαξόνια για μείωση της φερόμενης μάζας και βελτίωση της άνεσης. Οι πίσω τροχοί επίσης διαθέτουν (εξωτερικά) δισκόφρενα. Οι πρώτες Alfasud ακόμα δεν έχουν υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα πέδησης. Η ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση με γόνατα Pherson, εγκάρσια ψαλίδια και υστερούντες βραχίονες έχει και αντιστρεπτική ράβδο. Ο άκαμπτος πίσω άξονας στηρίζεται σε υστερούντες βραχίονες και ράβδο Πανάρ. Οι τροχοί 145 SR 13 είναι στάνταρ. Σαν έξτρα προσφέρονται ελαστικά 165 / 70 SR. Η διάταξη των μηχανικών μερών επέτρεψε τη δημιουργία ενός ευρύχωρου εσωτερικού.The cabin. Σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της Alfa Romeo της εποχής ο εξοπλισμός είναι μάλλον φτωχός. Ούτε στροφόμετρο ούτε δείκτης θερμοκρασίας νερού υπάρχουν στον πίνακα οργάνων. Μία κόκκινη λυχνία μένει αναμμένη έως ότου ο κινητήρας φτάσει την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας του. Τα καθίσματα καλύπτονται με skai και το πάτωμα με πλαστικά πατάκια. Το ρυθμιζόμενο καθ'ύψος τιμόνι όμως είναι πρωτοφανές στοιχείο εξοπλισμού στην κλάση των 1200 cm³. Σχεδόν όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι ενσωματωμένα στους δύο μοχλοδιακόπτες στην κολώνα του τιμονιού μαζί με το χειριστήριο του ανεμιστήρα και την κόρνα. Η Alfasud έφτασε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών της Alfa Romeo στο τέλος Αυγούστου του 1972. Οι παραγγελίες είναι τόσο πολλές που η Alfa Romeo δεν προλαβαίνει να παραδίδει τα αυτοκίνητα όσο γρήγορα ζητούν οι πελάτες. Η Alfa Romeo είχε προγραμματίσει την παραγωγή δίθυρης έκδοσης μαζί με την τετράθυρη αλλά μόνο μερικά δίθυρα πρωτότυπα κατασκευάστηκαν.

1972 Chassis Numbers Code
Alfasud AS*5000001*901A to *5022351*901A Type 901 A, Engine Type AS30100
 

1973 - Η παρουσίαση της Alfasud ti

Το 1973 αποδείχθηκε ότι η δίθυρη έκδοση της Alfasud που δεν είχε πραγματοποιηθεί τελικά άξιζε και η Alfa Romeo παρουσίασε την σπορτίφ δίθυρη έκδοση Alfasud ti τον Οκτώβριο του 1973. Τα αρχικά Ti σημαίνουν tourismo internazionale, αυτή η σύντμηση είχε ήδη χρησιμοποιηθεί την δεκαετία του 60 σε γρήγορες και πιο ισχυρές εκδόσεις της διάσημης Giulia. Με τη βοήθεια ενός διπλού καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 61/250 καθέτου ροής η ισχύς της the Alfasud αυξήθηκε στα 68 bhp με ροπή 9,8 kgm (περίπου 98 Nm) στις 3200 σαλ. Η ti προσφερόταν με 5άρι κιβώτιο το οποίο ήταν έξτρα στην αρχή παρόλο που κάποια διαφημιστικά το ανέφεραν σαν στάνταρ εξοπλισμό. Οι σπορτίφ τάσεις στην αυτοκίνηση της δεκαετίας του 70 ήταν συνυφασμένες με ματ μαύρο χρώμα και η Alfa Romeo ακολούθησε τη μόδα και αντικατέστησε σχεδόν όλα τα χρωμιωμένα στοιχεία του τετράθυρου αμαξώματος με αντίστοιχα σε ματ μαύρο. Για να ξεχωρίζει η σπορτίφ ti από την τετράθυρη αδερφή της The interior of the Alfasud ti.είχε νέους προφυλακτήρες, τέσσερα στοργγυλά μπροστινά φωτιστικά σώματα, διαφορετικές ζάντες, μπροστινό και πίσω σπόιλερ. Ο θάλαμος επιβατών έδειχνε πιο πολυτελής καθώς τα λαστιχένια πατάκια αντικαταστάθηκαν με πλήρη μοκέτα και προστέθηκαν προσκέφαλα στα καθίσματα τα οποία καλύφθηκαν με δίχρωμη ταπετσαρία από μαύρη δερματίνη και γκρίζο ύφασμα. Επίσης τοποθετήθηκε νέο τιμόνι και δύο επιπλέον όργανα στο μέσον του πίνακα οργάνων για θερμοκρασία νερού και πίεση λαδιού. Ο πίνακας οργάνων είχε χώρο για άλλο ένα όργανο και η νέα κεντρική κονσόλα είχε πρόβλεψη για τοποθέτηση ραδιοφώνου. Όλες οι Alfasud που παράχθηκαν από τον Ιούνιο του 1973 και μετά είχαν υποβοηθούμενα φρένα. Δύο ακόμη έξτρα στοιχεία προστέθηκαν στον τιμοκατάλογο: ο αναπτήρας και το θερμαινόμενο πίσω παράθυρο. Επιπρόσθετα η τετράθυρη Alfasud Berlina προσφερόταν με προσκέφαλα στα καθίσματα και στροφόμετρο τα οποία ήταν έξτρα. Από το Νοέμβριο η Alfa τοποθέτησε νέα κόρνα.

The rear of the Alfasud ti with the black spoiler.The modified dashboard with aditional gauges and rev-counter.

 

 

 

 

 

 

 

 1974 / 1975 - Η Alfasud ανεβαίνει κατηγορία

Οι πρώτες βελτιώσεις στη γκάμα των Alfasud έγιναν το 1974. Όλες οι εκδόσεις απέκτησαν μαύρους αντί για χρωμιωμένουςAlfasud Lυαλοκαθαριστήρες και ένα τροποποιημένο καρμπιρατέρ. Από το Δεκέμβριο τοποθετείται ένα νέο έδρανο στην κολώνα του τιμονιού το οποίο θα εξάλειφε τους κραδασμούς στο τιμόνι.

Η παραγωγή της Alfasud L ξεκίνησε το έτος 1974. Με το λανσάρισμα της πολυτελούς έκδοσης Lusso η πιο απλή Alfasud ονομάστηκε Alfasud N (Normale). Στις αρχές του 1975 η Alfasud L εμφανίστηκε στις αντιπροσωπείες. Ο εξοπλισμός της περιλάμβανε στροφόμετρο, ηλεκτρικό μηχανισμό πλυσίματος του παρμπρίζ, σταχτοδοχεία στις πίσω πόρτες και φωτιζόμενα χειριστήρια για το σύστημα θέρμανσης The dashboard of the Alfasud L.στον πίνακα οργάνων. Η νέα έκδοση ξεχώριζε εύκολα από τους νέους προφυλακτήρες και από μία επιχρωμιωμένη λωρίδα κατά μήκος του χείλους της ουράς και κάτω από τις πόρτες. Ο θάλαμος των επιβατών έγινε πιο πολυτελής με προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα και η ταπετσαρία είχε πιο άνετα υλικά από εκείνα του μοντέλου N. Μια κανονική μοκέτα αντικατέστησε τα πλαστικά πατάκια. Επιπρόσθετα η Alfasud L απέκτησε νέο πίνακα οργάνων με ντουλαπάκι που κλειδώνει. Στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών υπάρχει η επιγραφή "Alfasud L". Το καθαρό βάρος αυξήθηκε στα 860 kg και η Alfasud L είχε τελική ταχύτητα 153 kph.  Η Alfasud L ονομάστηκε Alfasud SE στην Αγγλία και λανσαρίστηκε το Μάιο του 1974.

Άλλη μια νέα Alfasud εμφανίστηκε μαζί με την L, η τρίθυρη Alfasud Giardinetta. Η Giardinetta ήταν το πρώτο στέισον μαζικής παραγωγής που παρήγαγε η Alfa Romeo.

 

 

1974 Chassis Numbers Code
Alfasud AS*500001*901D to *5000501*901D # Type 901D1, Engine Type AS30102
Alfasud N AS*5099901*901D to *5168401*901D Type 901 D, Engine Type AS30102
Alfasud L AS*5000001*901D to *5000501*901D ## Type 901 D, Engine Typ AS30102
Alfasud ti AS*5321451*901C to *5351443*901C Type 901 C, Engine Typ AS30104
 

# συμπεριλαμβάνεται η type 901 D        ## συμπεριλαμβάνεται η typ 901D1

The boot of the Alfasud Giardinetta.Alfasud GiardinettaΟι προκάτοχοί της, η Giulietta Promiscua και η Giulia Promiscua παρήχθησαν σε περιορισμένους αριθμούς στη βιοτεχνία του καροσερίστα Colli ενώ η Alfasud Giardinetta κατασκευαζόταν στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο. Είχε τον κινητήρα των 63 bhp ο οποίος χρησιμοποιείτο επίσης στην Alfasud N και προσέφερε μεγάλο χώρο αποσκευών (600 έως 1300 λίτρα αποθηκευτικού χώρου). Τα ελαστικά 165 / 70 SR 13 ήταν στάνταρ στο μικρό στέισον των 915 κιλών. Το αμάξωμα της Giardinetta είχε μήκος 3935 mm, 9mm μακρύτερο από εκείνο της Berlina. Η Alfa Romeo ανακοίνωνε τεική ταχύτητα πάνω από 150 χαω.

Ο εξοπλισμός της Giardinetta ήταν σχεδόν ίδιος με της Alfasud L. Μόνο το στροφόμετρο και η υφασμάτινη ταπετσαρία έλειπαν. Ο χώρος αποσκευών της Giardinetta ήταν καλυμμένος με μία ανοιχτόχρωμη επένδυση τεχνητού ξύλου ενώ λαστιχένιες λωρίδες στο πάτωμά του συγκρατούσαν τις αποσκευές στη γρήγορη οδήγηση.

Όλες οι Alfasud έχουν υποβοηθούμενα φρένα από το Φεβρουάριο του 1975. Οι πελάτες που παρέλαβαν τα αυτοκίνητά τους από τον Οκτώβριο του 1975 και μετά είχαν ένα χρόνο εγγύηση.

Ο παλιός εναλλάκτης αντικαθίσταται με έναν ισχυρότερο με 600 W το Δεκέμβριο.  Alfasud Giardinetta

 

 

 

 

 

 

1975 Chassis Numbers Code
Alfasud AS*5168402*901A to *5176851*901A Type 901 A, Engine Type AS30102
Alfasud N, L AS*5000502*901D to *5078501*901D Type 901 D, Engine Type AS30102
Alfasud ti AS*5351444*901C to*5420281*901C Type 901 C, Engine Type AS30104
Giardinetta AS*5000002*904A to *5005451*904A Type 904 A, Engine Type AS30102

 1976 - Η παρουσίαση της Alfasud Sprint

Alfasud SprintΗ Alfa Romeo παρουσιάζει την Alfasud Sprint, ένα κουπέ σχεδιασμένο από τον Giugaro που συμπληρώνει την γκάμα των Alfasud. Μαζί με το νέο κουπέ παρουσιάζεται και ένας νέος κινητήρας. Με τη μεγέθυνση της διαδρομής κατά 5 mm η χωρητικότητα του κινητήρα Boxer αυξάνεται στα 1286 cm³. Ο νέος κινητήρας με ένα καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 61 αποδίδει 75 bhp στις 6000 σαλ. Η μέγιστη τιμή της ροπής είναι 102,9 και αποδίδεται στις 3500 σαλ. Ο νέος κινητήρας των 1286 cm³ είναι ο μόνος διαθέσιμος στη νέα Alfasud Sprint. Το πενταθέσιο κουπέ των 4019 mm έχει τελική ταχύτητα 165 χαω και ζυγίζει 890 κιλά. Έχει το ίδιο πεντατάχυτο κιβώτιο με την Alfasud ti και τα ελαστικά 165 / 70 SR 13 είναι στο βασικό εξοπλισμό. 

Το ίδιο έτος η Alfa Romeo λανσάρει την Alfasud 5m. Το διακριτικό 5m σημαίνει "cinque marce" Alfasud 5m(πέντε ταχύτητες στα ιταλικά). Το επίπεδο εξοπλισμού (στροφόμετρο, προσκέφαλα, μοκέτα, λωρίδες χρωμίου κτλ) είναι συγκρίσιμο με εκείνο των εκδόσεων L / SE. Η Alfasud Giardinetta διατίθεται με το πεντάρι κιβώτιο που χρησιμοποιείται στις ti και 5m. Τον Ιανουάριο ηAlfa Romeo επεκτείνει τα διαστήματα ανάμεσα στα σέρβις από 8000 σε 10000 km. Οι κεντρικές κολώνες αποκτούν δύο υποδοχές σε διαφορετικό ύψος για τη ζώνη ασφαλείας ώστε εκείνη να προσαρμόζεται στο ύψος του οδηγού. Στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο αποκαλούν τη νένα υψηλότερη υποδοχή "τρύπα των γερμανών" και την παλιά "τρύπα των ιταλών" Από τον Απρίλιο του 1976 όλες οιAlfasud έχουν ζώνες ασφαλείας στις μπροστινές θέσεις στο βασικό εξοπλισμό. Τον Οκτώβριο η Alfa Romeo αυξάνει το πάχος της λαμαρίνας από 0,7 σε 0,8 mm. Τα μέρη του αμαξώματος που ήταν επιρρεπή στη σκουριά γίνονται επιψευδαργυρωμένα και The dashboard of the Alfasud 5m.καλύπτονται με ένα ειδικό αντισκωριακό αστάρι. Ένα νέου τύπου στρωματοποιημένο παρμπρίζ προστίθεται στο βασικό εξοπλισμό και οι οδοντωτοί ιμάντες των εκκεντροφόρων αποκτούν ειδικό κάλυμμα από μέταλλο και πλαστικό. Τέλος ένα νέο έδρανο του κιβωτίου ταχυτήτων προστίθεται στις τροποποιήσεις.

Για πρώτη φορά αγωνιστικές Alfasud ti παράγονται από την Autodelta και τρέχουν στο Trofeo Alfasud.

1976 Chassis Numbers Code
Alfasud N, L AS*5078507*901D to *5087103*901D Type 901 D, Engine Type AS30102
Alfasud ? AS*5100001*901D to *5141747*901D Type 901 D1, Engine Type AS30102
Alfasud ? AS*5150001*901D to *5158899*901D Type 901 D, Engine Type AS30102
Alfasud ti AS*5420288*901C to *5454448*901C Typ901 C, Engine Type AS30104
Giardinetta AS*5005451*904A to *7007000*904A Typ 904 A1, Engine Type AS30102
Sprint AS*5000001*902A  to *5006351*902A Typ 902 A, Engine Type AS30184
 

1977 - H Alfasud Super

Στα μέσα του Δεκεμβρίου του 1977 η Alfa Romeo παρουσιάζει την Alfasud Super. Στην Ιταλία προσφερόταν με 1.2 λίτρα και 63 bhp και με 1.3 λίτρα και 68 bhpAlfasud Super 1.2 / 1.3 (99 Nm στις 3500 σαλ). Η έκδοση 1.2 δεν είναι διαθέσιμη στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η Alfasud Super 1.3 έχει τον κινητήρα των 1286 cm³ της Alfasud Sprint στον οποίο έχει τοποθετηθεί ένα μονό καρμπιρατέρ Solex C32 DISA21. Η Alfasud Super ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες και μία μικρή εισαγωγή αέρα στο καπό, σκοπός της οποίας είναι η συλλογή περισσότερου αέρα για το εσωτερικό. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί μέ έναν καινοίργιο πίνακα οργάνων με σκούρα μπλε όργανα και ένα καινούργιο τιμόνι. The dashboard of the Alfasud Super.Η μαύρη πλαστική χειρολαβή του επιλογέα αντικαταστάθηκε με ξύλινη και η κεντρική κονσόλα έχει χώρο για ένα ραδιοκασετόφωνο και ένα ηχείο. Τα καθίσματα έχουν δίχρωμη ταπετσαρία, ανάλογα με το χρώμα του αυτοκινήτου είτε μπεζ/καφέ είτε μαύρο/γκρι. Το εσωτερικό των θυρών επίσης καλύπτεται με ύφασμα. Και οι δύο εκδόσεις Alfasud Super (1.2 and 1.3) έχουν πεντατάχυτο κιβώτιο στο βασικό εξοπλισμό τους. Η 1.2 έχει τελική ταχύτητα 155 χαω και η 1.3 έχει 4 χαω περισσότερα. Η Alfasud Super είναι η πρώτη τετράθυρη Alfasud που ανήκει στη σειρά II. Η Alfa The interior of the Alfasud Super.Romeo προσφέρει μεταλλικό χρώμα και νέους τροχούς κράματος αλουμινίου στον έξτρα εξοπλισμό. Η αντισκωριακή προστασία έχει βελτιωθεί ακόμα μια φορά στην Alfasud Super. Επίσης παρουσιάζεται ακόμα μια νέα Alfasud το 1977, η Alfasud ti 1.3 με τον κινητήρα των 1286 cm³ της Alfasud Sprint με 76 bhp και πεντατάχυτο κιβώτιο με τελική ταχύτητα 169 χαω. Στην Alfasud L τώρα τοποθετείται επίσης πεντατάχυτο κιβώτιο. 

Η Alfa Romeo Γερμανίας λανσάρει τις Alfasud Corsa 7 and Tour d' Europe II. Κατασκευάζονται 1.000 αντίτυπα από τις δύο αυτές εκδόσεις.

Τον Ιούνιο η Alfa Romeo υϊοθετεί μια σημαντική τροποποίηση στην τοποθέτηση του παρμπρίζ και του πίσω παράθυρου: αυτά δεν είναι πλέον στερεωμένα στο αμάξωμα με κόλλα αλλά με ελαστικό παρέμβυσμα. Η επιχρωμιωμένη λωρίδα κατά μήκος του παρμπρίζ δεν στερεώνεται πλέον με κλιπ αλλά κολλάται απ'ευθείας στο ελαστικό παρέμβυσμα.

Η Autodelta παράγει ξανά μερικές Alfasud ti Trofeo για το Alfasud Cup "Trofeo Alfasud".

1977 Chassis Numbers Code
Alfasud N, 5m, 1.2 Super AS*5158900*901D to *5217459*901D Type 901 D / D1, Engine Type AS30102
Alfasud 1.3 Super AS*5000001*901F to *5007201*901F Type 901 F, Engine Typ AS30180
Alfasud ti 1.2 AS*5454449*901C to *5469056*901C Type 901 C, Engine Type AS30104
Alfasud ti 1.3 AS*5000001*901G to *5006498*901G Type 901 G, Engine Type AS30184
Giardinetta (4-speed) AS*5007501*904A to *5008581*904A Type 904 A, Engine Type AS30102
Giardinetta (5-speed) AS*5007001*904A to *5007077*904A Type 904 A1, Engine Type AS30102
Sprint AS*5006351*902A to *5017781*902A Type 902 A, Engine Type AS30184

1978 - Παρουσίαση του κινητήρα 1.5 λίτρων και της facelifted ti

Η Alfa Romeo ικανοποιεί την επιθυμία πολλών κατόχων Alfasud και παρουσιάζει έναν κινητήρα 1.5 λίτρων. Η διάμετρος του νέου κινητήρα αυξάνεται στα 84 mm και η διαδρομή σταAlfasud ti 1.3 / 1.5 67.20 mm. Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1490 cm³ και είναι διαθέσιμος The dahsboard of the series II Alfasud ti. από τον Μάιο στις αναβαθμισμένες Alfasud ti και Alfasud Sprint. Αποδίδει 84 bhp στις 5800 σαλ. Η Alfasud ti 1.5 έχει τελική ταχύτητα 171 χαω και ηAlfasud Sprint 1.5 170 χαω.

Ο παλιός κινητήρας των 1286 cm³ αντικαθίσταται από έναν νέο με 1351 cm³, με διαδρομή 67.20 mm (όπως ο 1.5) και διάμετρο 80 mm. Τροφοδοτείται από ένα διπλό καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 81/250 και αποδίδει 79 bhp στις 6000 σαλ. Ο ίδιος κινητήρας εφοδιασμένος με ένα καρμπιρατέρ Solex 32 DISA τοποθετείται στις Alfasud Super και Giardinetta όπου αποδίδει 71 bhp.

Το Μάιο του 1978 η Alfa Romeo παρουσιάζει την ανανεωμένη Alfasud ti (σειρά II) με μαύρες προεκτάσεις φτερών, μακρύτερο πίσω σπόιλερ, τροποποιημένη γρίλια και τους προφυλακτήρες της Alfasud Super. Ο πίνακας οργάνων είναι παρόμοιος με εκείνον της Alfasud Super με δύο επιπλέον όργανα στο μέσον του. ΤοAlfasud Sprint 1.5 εσωτερικό διαθέτει νέα, πιο άνετη ταπετσαρία και το εσωτερικό των θυρών έχει υφασμάτινη επένδυση. Δεν διατίθεται πλέον έκδοση 1.2 λίτρων της νέας Alfasud ti. Alfasud ti 1.3 / 1.5

Τον Οκτώβριο παρουσιάζεται η Alfasud Super 1.5 με το ίδιο καρμπιρατέρ με την ti 1.5 και 84 bhp. Με την τοποθέτηση του κινητήρα των 1.5 λίτρων στην Alfasud Sprint η Alfa Romeo ανανεώνει και την Coupe έκδοση της Alfasud η οποία πλέον ονομάζεται . σειρά II. Εμφανίζεται ένας καινούργιος μηχανισμός μοχλοδιακοπτών στην κολώνα του τιμονιού και μια νέα εσωτερική επένδυση ενώ τα επιχρωμιωμένα πλαίσια των παραθύρων πλέον γίνονται ματ μαύρα. Μαζί με την ανανεωμένη Alfasud Super και την ti, η Alfasud Sprint επίσης εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 1351 cm³  με τα 79 bhp σε αντικατάσταση του 1.3 των 1286 cm³. Alfasud GiardinettaΤο 1978 προσφέρονται 9 διαφορετικές εκδόσεις της Alfasud:

- Alfasud 1.2   - Alfasud ti 1.3
- Alfasud 1.2 L   - Alfasud ti 1.5
- Alfasud Super 1.3   - Alfasud Sprint 1.3
- Alfasud Super 1.5   - Alfasud Sprint 1.5
- Alfasud Giardinetta 1.3


Η Alfasud Giardinetta επίσης και αποκτά τις αισθητικές λεπτομέρειες των εκδόσεων Super. Η Alfa Romeo προσφέρει και την Alfasud Corsa 8 από την οποία παράγονται 1.000 αντίτυπα.

Από τον Ιανουάριο η Alfa Romeo δίνει εγγύηση 100.000 km για τον κινητήρα και δύο χρόνια για τη βαφή. Τον Ιούνιο η Alfa Romeo ξεκινά άλλη μια επίθεση κατά της σκουριάς. Όλα τα σημεία του αμαξώματος που έχουν ευπάθεια στη σκουριά καλύπτονται με PVC και αυξάνεται η χρήση επιψευδαργυρωμένης λαμαρίνας. Οι κοιλότητες του αμαξώματος γεμίζονται με ειδικό αφρό.
Η Autodelta παράγει μερικές αγωνιστικές Alfasud ti.

1978 Chassis Numbers Code
Alfasud N, 1.2 Super AS*5270153*901D to *5295800*901D Type 901 D, Engine Type AS30102
Alfasud 1.3 Super AS*007201*901F to *5040000*901F Type 901 F, Engine Type AS30180
Alfasud 1.3 Super AS*5020001*901F to *5040001*901F Type 901 F2, Engine Type AS30160
Alfasud 1.5 Super AS*5020001*901F to *5040001*901F Type 901 F1, Engine Type AS30124
Alfasud ti 1.3 AS*5006500*901G to *5030601*901 Type 901 G, Engine Type AS30184
Alfasud ti 1.3 AS*5015000*901G to *5030601*901G Type 901 G2, Engien Type AS30164
Alfasud ti 1.5 AS*5015000*901G to *5030600*901G Type 901 G1, Engine Type AS30124
Giardinetta 1.3 AS*5001251*904B to *5001750*904B Type 904 B, Engine Type AS30180
Giardinetta 1.3 -> Type 904 B Type 904 B2, Engine Type AS30160
Sprint 1.3 AS*5017781*902A bis *5024998*901 Type 902 A, Engine Type AS30164
Sprint 1.5 AS*5025000*902A to *5039999*902A Type 902 A1, Engine Type AS30124
 

1979 - Η πρώτη ειδική έκδοση και περαιτέρω βελτιώσεις

Παρόλο που η Alfa Romeo προσέφερε έκδοση της Alfasud με 84 bhp από το 1978, η ανάρτηση του αυτοκινήτου δεν θα ερχόταν σε Alfasud Sprint 1.5 Veloceδύσκολη θέση με λίγα ακόμα cavalli κάτω από το καπό. Ο Dieter Gleich από τη Γερμανία λύνει αυτό το πρόβλημα το 1979 χρησιμοποιώντας δύο μεγαλύτερα διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής και δημιουργώντας έτσι την πρώτη ειδική έκδοση της Alfasud που πωλείται επίσημα στη Γερμανία. Το αποτέλεσμα της βελτίωσης είναι 106 bhp και ο βελτιωμένος κινητήρας είναι διαθέσιμος στην Alfasud ti 1.5 106 PS special edition. Η Alfasud Sprint μπορεί επίσης να παραγγελθεί με αυτό τον κινητήρα και τελική ταχύτητα 185 kph, όπως και η Alfasud. Δυστυχώς για τον Gleich η Alfa Romeo επίσης μεγαλώνει την ισχύ των κινητήρων των Alfasud Sprint την ίδια χρονιά και έτσι οι Alfasud του Gleich δεν έχουν μεγάλη εμπορική επιτυχία. Ακολουθώντας το παλιό δόγμα της Alfa Romeo "ένα καρμπιρατέρ ανά κύλινδρο"οι νέες 1.3 Veloce και 1.5The dashboard of the Alfasud Sprint 1.5 Veloce. Veloce αποκτούν δύο διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής 32 DIR 61/100 (1.3 Veloce) και 32 DIR 71/250 (1.5 Veloce). Οι μηχανικοί της Alfa Romeo τροποποιούν επίσης τον χρονισμό των εκκεντροφόρων και της ανάφλεξης. Το αποτέλεσμα είναι 86 bhp από τον κινητήρα των 1351 cm³ και 95 bhp από τον 1490 cm³, δηλαδή 9 % περισσότερο για τον 1.3 και 12 % για τον 1.5 σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα με το ένα διπλό καρμπιρατέρ καθέτου ροής. Με την παρουσίαση των εκδόσεων Veloce προστίθεται μία επιπλέον βάση στον κινητήρα η οποία συνδέει την αριστερή κυλινδροκεφαλή με το πλαίσιο. Ο παλιός κινητήρας των 1.3 λίτρων εξαφανίζεται αμέσως από τους καταλόγους ενώ η Alfasud Sprint 1.5 με τα 84 bhp ζει μόλις μέχρι το 1980.

Η Autodelta παράγει αρκετές εκδόσεις Alfasud ti Trofeo.
 
1979 Chassis Numbers Code
Alfasud N, 1.2 Super AS*5295801*901D to *5324999*901D Type 901 D1 / D, Engine Type AS30102
Alfasud 1.3 Super AS*5040002*901F to *5065999*901F Type 901 F2, Engine Type AS30160
Alfasud 1.3 Super ZAS901F30*05066000 to *05071000 Type 901 F3, Engine Type AS30164
Alfasud 1.5 Super AS*5040002*901F bis *5065999*901F Type 901 F1, Engine Type AS30124
Alfasud 1.5 Super ZAS901F40*05066000 to *05071000 Type 901 F4, Engine Type AS30124
Alfasud ti 1.3 AS*5030601*901G to *5049999*901G and ZAS901G20*05050000 to *05051404 Type 901 G, Engine Type AS30184
Alfasud ti 1.3 AS*5030601*901G to *5049999*901G and ZAS*901G20*05050000 to *05051404 Type 901 G2, Engine Type AS30164
Alfasud ti 1.3 ZAS??? Type 901 G4, Engine Type AS30168
Alfasud ti 1.5 ZAS901G40*05051405 to *05052300 (both modells) Type 901 G5, Engine Type AS30128
Giardinetta 1.3 from AS*904B20*05003001 Type 904 B2, Engine Type AS30160
Sprint 1.3 Veloce ZAS902A40*05046000 to *05055600 Type 902 A4, Engine Type AS30168
Sprint 1.5 Veloce ZAS902A50*05046000 to *05055600 Type 902 A5, Engine Type AS30128

1980 - Ανανέωση για την Alfasud και την Alfasud Ti

Το έτος είναι 1980 και μια νέα δεκαετία ξεκινά, η δεκαετία του μαύρου ματ πλαστικού. Η Alfa Romeo αναγνωρίζει αυτή την τάσηκαι Alfasud 1.3 / 1.5ανανεώνει την Alfasud για δεύτερη φορά. Τα νέα μπροστινά φτερά και το νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών προσφέρουν χώρο για μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα. Οι επιχρωμιωμένοι προφυλακτήρες αντικαθίστανται από μεγαλύτερους πλαστικούς και ένα μικρό σπόιλερ ενσωματωμένο στον μπροστινό προφυλακτήρα βελτιώνει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Στο μπροστινό μέρος έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερα φλας, διαφορετικά φωτιστικά σώματα και νέα μάσκα. Η πίσω όψη του αυτοκινήτου έχει αλλάξει με τα νέα φωτιστικά σώματα των οποίων ένα μέρος έχει τοποθετηθεί πάνω στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Τα μαύρα ματ πόμολα στις πόρτες, οι προστατευτικές πλαστικές λωρίδες στις πόρτες, τα νέα πλαϊνά φλας και η έλλειψη της επιχρωμιωμένης λωρίδας στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών χαρακτηρίζουν το νέο μοντέλο. Το εσωτερικό που έχει υποστεί ακόμα περισσότερες αλλαγές διαθέτει έναν εντελώς διαφορετικό πίνακα οργάνων με αεραγωγούς στο κέντρο του και ξεχωριστούς αεραγωγούς για το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ καθώς και ψηφιακό ρολόι κάτω από τους αεραγωγούς. Τα καθίσματα είναι νέου τύπου, μεγαλύτερα και πιο άνετα για βελτίωση της άνεσης. Ο βασικός εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει και ένα πίσω φως ομίχλης. Οι πρώτες Alfasud σειράς III παραδόθηκαν με τον πίνακα οργάνων της σειράς II ενώ σχεδόν όλες οι δεξιοτίμονες εκδόσεις του 1980 είχαν επίσης τον παλιό πίνακα οργάνων.
Alfasud Ti 1.3 / 1.5
The new Alfasud Ti's cabin
 Για πρώτη φορά η έκδοση 1.2 διαφέρει οπτικά από τις εκδόσεις 1.3 και 1.5. Ενώ οι 1.3 και 1.5 έχουν τους ατσάλινους τροχούς της Giulietta 116, η 1.2 έχει ακόμα εκείνους των παλιών Alfasud. Το παλιό ταμπλό της σειράς II επίσης επιζεί στις Alfasud 1.2 σειράς III. Η 1.2 διατίθεται με τετρατάχυτα και πεντατάχυτα κιβώτια. Η τετρατάχυτη έκδοση διαθέτει ένα καρμπιρατέρ Solex C32 DISA/21 και αποδίδει 63 bhp ενώ η πεντατάχυτη έχει ένα διπλό Weber 32 DIR 61/250 και 68 bhp. Οι Alfasud 1.3 και 1.5 έχουν ένα διπλό Weber 32 DIR 61/250 το οποίο αυξάνει την ιπποδύναμη στους 79 ίππους στην 1.3 και 84 στην 1.5. Λίγο μετά την ανανέωση της τετράθυρης μπερλίνας η Alfa Romeo ανανεώνει και την έκδοση Ti, η οποία αποκτά μαύρα πλαστικά πρόσθετα φρύδια στα φτερά και μεγαλύτερο πίσω σπόιλερ. Με την παρουσίαση της Alfasud Ti σειράς III, τα αρχικά Ti γράφονται με κεφαλαίο T. Το εσωτερικό της Ti έχει δύο διαφορές σε σχέση με εκείνο της τετράθυρης Alfasud.The cockpit of the Alfasud 1.3 / 1.5 Υπάρχουν δύο επιπλέον όργανα στην κεντρική κονσόλα και ένα διαφορετικό τιμόνι. Η Ti διατίθεται ως 1.3 με 86 bhp και ως 1.5 με 95 bhp. Και οι δύο κινητήρες έχουν τις ίδιες προδιαγραφές με εκείνους των Alfasud Sprint Veloce.

Στην Αγγλία οι αντιπροσωπίες της Alfa Romeo διαθέτουν μια ειδική έκδοση της Alfasud ti σειράς II, την Alfasud Ti 'S'. Με το ποσό των £ 4600 μπορεί κανείς να αγοράσει μια ειδική έκδοση της ti 1.5, η οποία έχει ανάμικτα στοιχεία (π.χ. προφυλακτήρες) της Ti σειράς III με το αμάξωμα της ti σειράς II. Στο τέλος του 1980 η Alfasud 1.2 5m Valentino με 68 bhp πωλείται στην Ιταλία. Αργότερα θα πωλείται επίσης με κινητήρες 1351 cm³ (79 bhp) και 1490 cm³. Η 1.3 Valentino και η 1.5 Valentino διατίθενται επίσης σε άλλες χώρες.

Η Autodelta παράγει μερικές Alfasud ti Trofeo.
 
1980 Chassis Number Code
Alfasud 1.2 Super (4-s)* ZAS901D40*05331301 to *05370500 Type 901 D5, Engine Type AS30102
Alfasud 1.2 Super (5-G)** -> Type 901 D5 Type 901 D4, Engine Type AS30104
Alfasud Super 1.3 ZAS901F30*05071001 to *05096046 Type 901 F3, Engine Type AS30164
Alfasud Super 1.3 ZAS901F30*05096047 to *05111998 Type 901 F3A, Engine Type AS30164
Alfasud 1.5 ZAS901F40*05071001 to *05096046 Type 901 F4, Engine Type AS30124
Alfasud 1.5 ZAS901F40*05096047 to *05100999 Type 901 F4A, Engine Type AS30124
Alfasud Ti 1.3 ZAS901G40*05052301 to *05063300 Type 901 G4, Engine Type AS30168
Alfasud Ti 1.5 ZAS901G50*05052301 to *05063300 Type 901 G5, Engine Type AS30128
Giardinetta 1.3 unknown Type 904 B2, Engine Type AS30160
Sprint Veloce 1.3 ZAS902A40*05055601 to *05070001 Type 902 A4, Engine Type AS30168
Sprint Veloce 1.5 -> Type 902 A 4 Type 902 A5, Engine Type AS30128

1981 - Η Alfasud γίνεται hatchback

Alfasud 1.3 / 1.5 with hatchback.Μετά την αναέωση του 1980, η Alfa Romeo επιτέλους διαθέτει μια τρίθυρη hatchback έκδοση Alfasud Ti 1.3 / 1.5 with hatchback.της Alfasud το 1981. Οι επιπλέον ενισχύσεις στην τρίτη κολώνα και το χώρο αποσκευών κάνουν δυνατή την προσθήκη πίσω πόρτας. Το τρίθυρο αμάξωμα διατίθεται με τους γνωστούς κινητήρεςTόπως τον 1.2 (μόνο στην Ιταλία), 1.3, 1.5, 1.3 Ti και 1.5 Ti. Οι hatchback Alfasud έχουν πτυσσόμενο πίσω καναπέ αλλά χωρίς πρόβλεψη για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων όπως πέδιλων του σκι. Το βάροε των τρίθυρων Alfasud αυξάνεται κατά 25 kg εξ'αιτίας των επιπλέον ενισχύσεων στο αμάξωμα.

Οι τετράθυρες εκδόσεις διατίθενται απαράλλακτες το 1981. Από το Alfasud Ti 1.3 / 1.5 with hatchback.1981 η Alfa Romeo διαθέτει δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης για αρκετές εκδόσεις. Πέρα από τη γνωστή έκδοση, διατίθεται και μία μακρύτερη για μείωση της κατανάλωσης. Τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με αυτήν δεν είναι όμως πια τόσο ζωντανά. Μια θετική "παρενέργεια" της μακρύτερης τελικής σχέσης είναι η μικρή αύξηση της τελικής ταχύτητας.

Η γκάμα των Alfasud Sprint εμπλουτίζεται με μία ειδική έκδοση της Alfasud Sprint 1.5 Veloce. Η Alfasud Sprint 1.5 Veloce <<Plus>>  διατίθεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η Autodelta πάλι παράγει μερικές Alfasud Ti Trofeo.
 

1981 Chassis Numbers Code
Alfasud Super 1.2 (1) ZAS901D40*05370501 to *05419001 Type 901 D4A, Engine Type AS30104
Alfasud Super 1.2 (2) ZAS901D40*05419001 to *05447751 Type 901 D4C, Engine Type AS30104
Alfasud Super 1.3 (3-d) ** ZAS901F30*05101000 to *05128000 Type 901 F3A, Engine Type AS30164
Alfasud Super 1.3 (4-d) ** (2) ZAS901F30*05128000 to *05135301 Type 901 F3B, Engine Type AS30164
Alfasud 1.5  (1) ZAS901F40*05101000 to *05128000 Type 901 F4A, Engine Type AS30124
Alfasud 1.5 (2) ZAS901F40*05128000 to *05135301 Type 901 F4B, Engine Type AS30124
Alfasud ti 1.3 ZAS901G40*05063301 to *05066001 Type 901 G4, Engine Type AS30168
Alfasud ti 1.5 from ZAS901G40*050669998 (3) Type 901 G5, Engine Type AS30128
Alfasud Ti 1.3 (1) ZAS901G40*05066001 to *05076998 Type 901 G4A, Engine Type AS30168
Alfasud Ti 1.3 (2) ZAS901G40*05077000 to *05080900 Type 901 G4B, Engine Type AS30168
Alfasud Ti 1.5 (1) ZAS901G50*05066001 to *05076999 Type 901 G5A, Engine Type AS30128
Alfasud Ti 1.5 (2) ZAS901G50*05077000 to *05080901 Type 901 G5B, Engine Type AS30128
Alfasud Giardinetta 1.3 unknown Type 904 B2, Engine Type AS30160
Sprint 1.3 Veloce (1) ZAS902A40*05070001 to *05079999 Type 902 A4, Engine Type AS30168
Sprint 1.3 Veloce (2) ZAS902A40*05080000 to *05089999 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint 1.5 Veloce (1) ZAS902A50*05070001 to *05079999 Type 902 A5, Engine Type AS30128
Sprint 1.5 Veloce (2) ZAS902A50*05080000 to *05089999 Type 902 A5A, Engine Type AS30128
Sprint 1.5 Veloce <<Plus>> ZAS902A50*05070001 to *05079999 Type 902 A5, Engine Type AS30128

** 2 twin choke downdraft carburettors (1) normal transmission ratio  (2) long transmission ratio (3) sometimes as ti 1.3

1982 - Παρουσίαση της πεντάθυρης Alfasud και της Alfasud Ti 1.5 QV

Από τον Ιούνιο του 1982 η Alfa Romeo διαθέτει μια πεντάθυρη hatchback έκδοση της Alfasud μετά από επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα.Alfasud 1.3 SC with five doors.. Με το λανσάρισμα των πεντάθυρων εκδόσεων η Alfa Romeo τροποποιεί ολόκληρη τη γκάμα των Alfasud. Η Alfasud 1.2 Junior παραμένει ως η τελευταία τετράθυρη έκδοση με το μικρό άνοιγμα του χώρου αποσκευών και είναι η φθηνότερη έκδοση της γκάμας. Όλες οι υπόλοιπες Alfasud είναι πλέον hatchback. Εκτός από την Junior άλλες δύο εκδόσεις διατίθενται με τον κινητήρα των 1186 cm³: η πεντάθυρη 1.2 S και η 1.2 SC. Το S σημαίνει "Super", και το SC "Super Comfort". Σε μερικές χώρες πωλείται επίσης και μία έκδοση 1.3 S. Στο άνω άκρο της γκάμας υπάρχει η νέα Alfasud 1.5 Quadrifoglio Oro (Χρυσό Τετράφυλλο) με τον κινητήρα των 95 bhp της Alfasud Ti 1.5 και πολυτελές εσωτερικό. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ξύλινο τιμόνι και πόμολο επιλογέα, μπεζ ταπετσαρία, πιτσιλιστήρια και καθαριστήρες στα μπροστινά φανάρια, δίχρωμες ατσάλινες ζάντες, καθαριστήρα στο πίσω τζάμι, ηλεκτρικά παράθυρα στις μπροστινές πόρτες και μεταλλικό χρώμα. Η γρίλια στη μάσκα της 1.5 QO είναι από ανοιχτό γκρι πλαστικό ενώ σε όλα τα άλλα μοντέλα είναι μαύρη. Έτσι, όποιος ήθελε να αγοράσει μια Alfasud το 1982, είχε να επιλέξει ανάμεσα σε επτά διαφορετικές εκδόσεις:
Alfasud 1.2 Junior (4θυρη)
Alfasud 1.2 S (5θυρη)
Alfasud 1.2 SC (5θυρη)
Alfasud 1.3 SC (3θυρη)
Alfasud 1.3 SC (5θυρη)
Alfasud 1.5 SC (3θυρη)
Alfasud 1.5 QO (5θυρη)

Η προαναφρεθείσα Alfasud Junior διατίθεται σε δύο διαφορετικές παραλλαγές, με 63 bhp και 68 bhp. Alfasud 1.5 Quadrifoglio Oro6000 κομμάτια παράγονται εκ των οποίων τα 4500 προορίζονται για την ιταλική αγορά. Στη Γερμανία πωλείται και μια εκδοχή της Junior 1.3 με 75 bhp, πέντε ταχύτητες και τέσσερις πόρτες. Έχει μια κόκκινη-πορτοκαλί ρίγα στα πλαϊνά του αμαξώματος και κοστίζει 2000 DM λιγότερα από την 1.3. Η Junior 1.3 πωλείται σαν έκδοση περιορισμένης παραγωγής (χίλιες μονάδες) και προορίζεται να γίνει η Alfa Romeo για αρχάριους. Όλες οι μπερλίνες Alfasud έχουν τώρα το κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις που μειώνει την κατανάλωση της 1.3 κατά περίπου 13.5%
Τον Οκτώβριο του 1982 η Alfa Romeo παρουσιάζει την ταχύτερη Alfasud που κατασκευάστηκε ποτέ, την Alfasud Ti 1.5 Quadrifoglio Verde με 105 bhp. Η αυξημένη απόδοση του κινητήρα των 1.5 λίτρων είναι αποτέλεσμα της χρήσης δύο μεγάλων καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 71/250 και διαφορετικών εκκεντροφόρων. Για να υπάρχει σαφής οπτική διαφοροποίηση από την 1.3 Ti, η 1.5 Ti QV έχει μαύρα μαρσπιέ και κόκκινο scudetto. Πατάει σε ελαστικά Michelin TRX (190/55 HR 340) ή Pirelli P6 (185/60 HE 14) Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio Verdeκαι ζάντες ελαφρού κράματος από την  Speedline. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί με τη χρήση δερμάτινου τιμονιού και νέων πιο σπορτίφ καθισμάτων, ντυμένων με ειδικό ύφασμα το οποίο απεικονίζει το λογότυπο "Ti" με κόκκινα γράμματα σε μαύρο φόντο, ενώ η μοκέτα είναι κόκκινη. The interior of the Alfasud Ti 1.5 QV.Η 1.5 Ti QV χρειάζεται 31,2 δευτερόλεπτα για να καλύψει το χιλιόμετρο από στάση  και έχει τελική ταχύτητα 185 χαω. Η 1.3 Ti παλείται τώρα με το μακρύ κιβώτιο. Έτσι υπάρχουν δύο Ti στη γκάμα της Alfasud του 1982.

Το 1982 η Alfa Romeo παρουσιάζει ένα καινούργιο εκσυγχρονισμένο έμβλημα (marchio). Τα γράμματα Alfa Romeo είναι τώρα χρυσαφί και το ίδιο το έμβλημα έχει μεγαλύτερη διάμετρο. Σιγά-σιγά τοποθετείται σε όλες τις Alfa Romeo, καθώς και στην Alfasud. Η Alfa Romeo Γερμανίας προσφέρει μια ειδική έκδοση της Alfasud Ti 1.5 με 95 bhp πριν την παρουσίαση της 1.5 Ti QV. Ονομάζεται "das Alfasud Ti 1.5 Sondermodell ganz in weiί". Αυτή η ολόλευκη Ti 1.5 περιλαμβάνει ένα ειδικό κιτ από σπόιλερς. Η Alfasud Sprint 1.5 Veloce trofeo είναι μια ειδική έκδοση της

 

Alfasud 1.5 Quadrifoglio Oro (Golden Cloverleaf)
Alfasud 1.5 Quadrifoglio Oro - the dashboard.
Alfasud Sprint 1.5 Veloce που πωλείται σε πολλές χώρες. Εν τω μεταξύ έχει έρθει το τέλος της αποτυχημένης στέισον έκδοσης Alfasud Giardinetta, της οποίας η παραγωγή σταματά. 

Η Trofeo Alfasud αντικαθίσταται με την Sprint-Cup το 1982. Αντί για τον παλιό κιητήρα 1.3 λίτρων που χρησιμοποιούσε η Trofeo Alfasud, η Sprint-Cup έχει έναν "καυτό" κινητήρα 1.5 λίτρων με περίπου 145 bhp. Η Autodelta παράγει μερικές Alfasud Sprint Veloce trofeo για το cup.
 
1982 Chassis Numbers Code
Alfasud 1.2 S / SC ZAS901D40*05419001 to *05170000 Type 901 D4D, Engine Type AS30104
Alfasud Junior (68 hp) ZAS901D40*05419001 to *05447750 Type 901 D4B, Engine Type AS30104
Alfasud Junior 1.2 (63 hp) ZAS901D40*05419001 to *05447750 Type 901 D4B, Engine Type AS30104
Alfasud 1.3 Super ZAS901F30*05135301 to *05136915 Type 901 F3B, Engine Type AS30164
Alfasud 1.3 Super ZAS901F30*05136913 to *05170001 Type 901 F3C, Engine Type AS30164
Alfasud 1.3 SC ZAS901F30*05137865 to *05170000 Type 901 F3C, Engine Type AS30164
Alfasud 1.3 SC ZAS901F30*05136913 to *05170000 Type 901 F3D, Engine Type AS30164
Alfasud 1.5 ZAS901F40*05136916 to *05170001 Type 901 F4B, Engine Type AS30124
Alfasud 1.5 ZAS901F40*05135301 to *05136915 Type 901 F4C, Engine Type AS30124
Alfasud 1.5 QO (GCL) ZAS901F40*05137865 to *05170000 Type 901 F4D, Engine Type AS30128
Alfasud Ti 1.3 ZAS901G40*05080901 to *05093998 Type 901 G4B, Engine Type AS30168
Alfasud Ti 1.5 ZAS901G50*05080901 to *05091999 Type 901 G5B, Engine Type AS30128
Alfasud Ti 1.5 QV ZAS901G50*05092000 to *05093999 Type 901 G5C, Engine Type AS30146
Sprint 1.3 Veloce (2) ZAS902A40*05090000 to *05092200 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint 1.5 Veloce (2) ZAS902A50*05090000 to *05092200 Type 902 A5A, Engine Type AS30128
Sprint 1.5 Veloce Trofeo ZAS902A50*05090000 to *05092200 Type 902 A5A, Engine Type AS30128

** 2 διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής   (1) κανονική τελική σχέση μετάδοσης    (2) μακριά τελική σχέση μετάδοσης 

1983 - Ανανέωση της Sprint

Sprint 1.5 QVΤο 1983 δημιουργείται ο διάδοχος της Alfasud. Sprint 1.5 QVΠρόκειται για την ολοκαίνουργια Alfa 33 η οποία θα απαλλάξει την Alfa Romeo από την κακή φήμη της σκουριασμένης Alfasud. Έτσι η γκάμα της Alfasud περιορίζεται σε μία έκδοση, την Alfasud Ti 1.5 QV με 105 bhp. Αυτή η έκδοση επιβιώνει επειδή ακόμα δεν υπάρχει σπορτίφ έκδοση της Alfa 33. Η παραγωγή την υπόλοιπων εκδόσεων της Alfasud τερματίζεται σταδιακά κατά τη διάρκεια του έτους. Η Alfasud Sprint αποκαλείται από δω και πέρα απλώς Sprint και η Alfa Romeo της κάνει μια ανανέωση. Αποκτά μαύρους ματ πλαστικούς προφυλακτήρες και πλαστική γρίλια και προστίθενται πλαϊνά προστατευτικά και ένας νέος καθρέπτης. Δύο διαφορετικές εκδόσεις είναι διαθέσιμες: η Sprint 1.3 με 85 bhp και η Sprint 1.5 Quadrifoglio Verde (Χρυσό Τετράφυλλο Τριφύλλι) με 105 bhp. Η Sprint 1.5 QV διατίθεται μόνο με την κοντή τελική σχέση μετάδοσης. Και οι δύο εκδόσεις (1.3 and 1.5 QV) έχουν δύο διπλά καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 61/100 καθέτου ροής. Σε μερικές χώρες όπως η Ελβετία και η Ολλανδία η Sprint 1.5 QV διατίθεται με καταλύτη. Η Sprint 1.3 έχει μια γκρι-ασημί ρίγα γύρω-γύρω στους προσυλακτήρες στα πλαϊνά προστατευτικά ενώ η αντίστοιχη ρίγα στην 1.5 QV είναι πράσινη. Το scudetto της 1.3 είναι μαύρο ματ ενώ της 1.5 QV είναι The interior of the Sprint 1.5 QV.πράσινο. Η Sprint 1.5 QV έχει πράσινη μοκέτα, ίδιο χρώμα με τις πράσινες βούλες πάνω στα νέα μαύρα υφασμάτινα καθίσματα τύπου μπάκετ. Ο πίνακας οργάνων έχει επίσης υποστεί ανανέωση με νέους στρογγυλούς διακόπτες για τα φώτα ομίχλης και τον πίσω καθαριστήρα Sprint 1.3στο μέσον του. Η Sprint 1.5 QV διατίθεται με πίσω καθαριστήρα και ζάντες αλουμινίου 14" της Speedline με ελαστικά 190/55 HR 340 ή 185/60 HR 14 στο βασικό εξοπλισμό. Η 1.3 αντίθετα διαθέτει ατσάλινες ζάντες 13" με ελαστικά 165/70 SR 13.

Για μια μικρή περίοδο η έκδοση Sprint Speciale διατίθεται στην Αγγλία. Η Autodelta παράγει μερικές αγωνιστικές Sprint για το Sprint-Cup. Η παραγωγή της Alfa Romeo ARNA ξεκινά στο Pratola Serra κοντά στο Pomigliano d' Arco. Αυτή η νέα Alfa που τοποθετείτι κάτω από τη γκάμα της 33 χρησιμοποιεί το αμάξωμα του Datsun / Nissan Cherry και το συνδυάζει με τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εμπρός άξονα της Alfasud.
 
1983 Chassis Numbers Code
Alfasud 1.2 S / SC ZAS901D40*05447751 to *0544600 Type 901 D4D, Engine Type AS30104
Alfasud 1.3 Super ZAS901F30*05170000 to *05172000 Type 901 F3C, Engine Type AS30164
Alfasud 1.3 S ZAS901F30*05170001 to *05172001 Type 901 F3D, Engine Type AS30164
Alfasud 1.5 QO ZAS901F40*05170001 to *05172000 Type 901 F4D, Engine Type AS30128
Alfasud Ti 1.3 ZAS901G40*05094000 to *05102999 Type 901 G4B, Engine Type AS30168
Alfasud Ti 1.5 QV ZAS901G50*05094000 to *05102999 Type 901 G5C, Engine Type AS30146
Sprint 1.3 ZAS902A40*05092201 to *05114299 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint 1.5 ZAS902A50*05092201 to *05098999 Type 902 A5A, Engine Type AS30128
Sprint QV see below Type 902 A5B, Engine Type AS30146
Sprint QV ZAS902A50*05099000 to *05114300 Type 902 A5C, Engine Type AS30146

1984 - Παρουσίαση της Sprint 1.5

Sprint 1.5Η παραγωγή της 1.5 ξεκινά. Έχει τον εξοπλισμό της 1.3 με γκρίζα δέρματα στο εσωτερικό και ξεχωρίζει από το ξύλινο τιμόνι και την κόκκινη ρίγα στους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά. Διαθέτει αποκλειστικά με ελαστικά 65/70 SR 13 σε ατσάλινες ζάντες και τη μακριά τελική σχέση μετάδοσης.
Η Sprint 1.5 παλείται με τον κινητήρα των 95 bhp της Alfasud Ti 1.5 σε κάποιες χώρες όπως Ελβετία και Αυστραλία όπου ο κινητήρας των 105 bhp δεν πληροί τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.

Στο μεταξύ η Sprint έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία της και οι εισαγωγείς Alfa Romeo παρουσιάζουν διάφορες ειδικές εκδόσεις για να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών. Η έκδοση Sprint 1.5 Grand Prix  που βασίζεται στην 1.5 QV πωλείται σε μερικές χώρες όπως η Γερμανία. Στη Γαλλία διατίθεται η Sprint Balocco, επίσης βασισμένη στην 1.5This is the dashboard of a swiss version of the Sprint series III. QV.

Στο τέλος του 1984 η Alfa Romeo προσαρμόζει το πάτωμα της Alfa 33 στο αμάξωμα των νέων Sprint. Έκτοτε όλες οι Sprint έχουν τροποποιημένη μπροστινή ανάρτηση με εξωτερικούς δίσκους και τον συμπαγή πίσω άξονα της 33 με ταμπούρα.

Κατασκευάζονται οι τελευταίες Alfasud.
 
1984 Chassis Numbers Code
Sprint 1.3 ZAS902A40*05114301 to *05120500 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint QV ZAS902A50*05114301 to *05120500 Type 902 A5B, Engine Type AS30146
Sprint QV ZAS902A50*05114301 to *05120500 Type 902 A5C, Engine Type AS30146

1985

Καμμία αλλαγή.
 
1985 Chassis Numbers Code
Sprint 1.3 ZAS902A40*05120501 to *05124899 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint QV ZAS902A50*05120501 to *05124899 Type 902 A5B, Engine Type AS30146
Sprint QV ZAS902A50*05120501 to *05124899 Type 902 A5C, Engine Type AS30146

1986

Καμμία αλλαγή.
 
1986 Chassis Numbers Code
Sprint 1.3 ZAS902A40*05124900 to *05128600 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint QV ZAS902A50*05124900 to *05118600 Type 902 A4A, Engine Type AS30168
Sprint QV ZAS902A50*05124900 to *05118600 Type 902 A5C, Engine Type AS30146

1987 έως 1989 - η Sprint ωφελείται από την Alfa 33

Η παραγωγή της Sprint 1.5 Quadrifoglio Verde σταματά. Παράλληλα με την Sprint 1.7 Quadrifoglio Verdeολοκαίνουργια Alfa 33 1.7 QV η Alfa Romeo προσφέρει μια Sprint με 1712 cm³ που ονομάζεται Sprint 1.7 Quadrifoglio Verde. Ο κινητήρας της έχει υδραυλικά ωστήρια και δύο διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής Weber 32 DIR 62/100 με απόδοση 114 bhp. Τα φρένα της Sprint 1.7 QV τροποποιήθηκαν ώστε να ανταπεξέρθουν στην αυξημένη ισχύ του αυτοκινήτου. Έτσι οι μπροστινοί ααεριζόμενοι δίσκοι μεγάλωσαν.

Τα μεγάλα πλαϊνά προστατευτικά και οι έγχρωμες ρίγες καταργούνται ώστε το αμάξωμα να φαίνεται λεπτότερο. Προστίθεντας ζάντες ελαφρού κράματος με νέο σχέδιο, βαμμένοι καθρέπτες και χρωμιωμένο ξανά scudetto. Η Sprint 1.7 QV εξοπλίζεται με ένα μικρό βαμμένο πίσω σπόιλερ και έχει τελική ταχύτητα 202 χαω. The interior of the Sprint 1.7 QV.Αυτό την κάνει την γρηγορότερη Alfasud / Sprint που φτιάχτηκε ποτέ. Σε σύγκριση με το εσωτερικό του προκατόχου της, της Sprint 1.5 QV, το δικό της μοιάζει μάλλον απλοϊκό. Το μαύρο ύφασμα με τα πράσινα στίγματα έχει αντικατασταθεί από σκληρό γκρι με δερμάτινα διακοσμητικά ένθετα. Σε μερικές χώρες (π.χ. Ολλανδία και Ελβετία) η Alfa Romeo διαθέτει την 1.7 QV με τον κινητήρα των 105bhp της νεοεμφανισθείσας Alfa 33 1.7 ieSprint 1.7 Veloce. Το μοντέλο ονομάζεται Sprint 1.7 ie Quadrifoglio Verde και έχει σύστημα ψεκασμού Bosch LE 3.1 Jetronic και τριοδικό καταλύτη σύμφωνα με τα Euro-1 standards. Στην Αυστρία η Alfa Romeo ξαναπαρουσιάζει τη Sprint το 1988 (στην έκδοση 1.7 ie QV) - μετά την προηγούμενη διακοπή των πωλήσεων επειδή οι παλιές Sprint με καρμπιρατέρ δεν πληρούσαν τους πιο αυστηρούς κανονισμούς ρύπων. Στην Αγγλία η Alfa Romeo διαθέτει την Sprint 1.7 Veloce, η οποία είναι στην ουσία μια Sprint 1.7 QV με bodykit Zender. Στα έξτρα συμπεριλαμβάνονται και πεντάκτινες ζάντες ελαφρού κράματος. Η Sprint 1.3 διατίθεται ακόμα δίπλα στην 1.7 QV.

 

Το  1989 η παραγωγή της Sprint σταματά. 18 χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης Alfasud το 1971, η μακρυά και πολλές φορές θλιβερή ιστορία των σειρών 901 / 902 / 904 τελειώνει σιωπηλά. Η εξαίσια ιδέα του Rudolf Hruska αντιγράφεται από πολλούς άλλους κατασκευαστές αλλά δεν μπορεί να ανταπεξέρθει στα αυξημένα standard παθητικής ασφάλειας και εξοπλισμού πολυτελείας. Η παλιά Alfa 33 (σειρά 905) η οποία είχε πολλά κοινά μέρη με τις τελευταίες Sprint θα αντικατασταθεί το 1990 με τη Nuova Alfa 33 (σειρά 907).

Η ιστορία της Alfasud είναι μετάφραση από το κείμενο του Tim Rauen, το οποίο μπορείτε να το βρείτε στην αρχική του μορφή εδώ.

Κώστας Γιαννακόπουλος