Το Project Alfasud
Project μικρών αυτοκινήτων της Alfa Romeo πριν τη γέννηση της Alfasud
Πολλοί πιστεύουν πως η Alfasud ήταν η
πρώτη Alfa Romeo κάτω από την κλάση που σήμερα ονομάζεται
"μεσαία".
Αλλά ήδη το 1952 το αποκαλούμενο
"Project 13-61"
είχε σχεδόν ολοκληρωθεί. Η Alfa
Romeo
σχεδίαζε την κατασκευή ενός αυτοκινήτου 750 cm³.
Εκείνη την εποχή αυτά τα οικονομικά αυτοκίνητα ήταν πολύ
δημοφιλή στην Ιταλία.
Ο επικεφαλής μηχανικός Giuseppe Busso
σχεδίασε έναν υδρόψυκτο κινητήρα με δύο κυλίνδρους εν σειρά,
ο οποίος ήταν στην ουσία το μισό ενός κινητήρα Giulietta
(την εποχή που η Giulietta και ο κινητήρας της με 1300 cm³ ήταν ακόμα σε φάση
ανάπτυξης). Η Tipo 13-61 θα είχε εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και εσωτερικά
μπροστινά δισκόφρενα. Το project δεν υλοποιήθηκε ποτέ γιατί η Alfa Romeo θεώρησε
ότι το κόστος παραγωγής θα ήταν πολύ υψηλό για να είναι ανταγωνιστικό. Η δεύτερη
και τελευταία προσπάθεια σχεδίασης μιας μικρής Alfa Romeo πριν την κυκλοφορία
της Alfasud ήταν η Tipo 103.
Για να κατακτηθεί μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς στο ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα των
μικρών αυτοκινήτων έπρεπε να σχεδιαστεί ένα αυτοκίνητο κάτω από την Giulietta.
Το 1960 ολοκληρώθηκε ένα πρώτο πρωτότυπο. Είχε έναν τετρακύλινδρο εν σειρά
κινητήρα 1000 cm³ με την κλασσική διάταξη Alfa Romeo με κεφαλή "Bialbero" (DOHC)
ο οποίος ήταν τοποθετημένος εγκάρσια μπροστά από τον μπροστινό άξονα των τροχών.
Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με τετρατάχυτο κιβώτιο και μπροστινή κίνηση. Με
τα 52 άλογά του στις 5500 σαλ μπορούσε να πιάσει 130 χαω. Σύμφωνα με τον
γνωστό χρονικογράφο της Alfa Romeo Luigi Fusi, κατασκευάστηκαν τρεις κινητήρες.
Το τετράθυρο αμάξωμα σχεδιάστηκε για να έχει σχετικά άνετους
χώρους και επέσπευσε το σχεδιασμό της Giulia,
για χάρη της οποίας το project αναβλήθηκε.
Το μπλε πρωτότυπο και αρκετές σχεδιαστικές και αεροδυναμικές
μελέτες κατέληξαν στο Museo Storico στο Arese
της Ιταλίας. Κοιτάζοντας το
Renault 8, είναι φανερό ότι ο σχεδιασμός του μιμείται εκείνον
της Tipo 103,
την εποχή που η Tipo 103 κατασκευαζόταν η
Alfa Romeo και η Renault
βρίσκονταν σε συνεργασία.
Η Alfa κατασκεύαζε την Dauphine
και το R4 τα οποία προορίζονταν για την
αγορά της Ιταλίας.
Το Project Alfasud
Εφτά χρόνια αργότερα το διευθυντικό στέλεχος
Giuseppe Luraghi αναθεώρησε την πιθανότητα κατασκευής ενός μικρότερου αυτοκινήτου για να κατακτηθεί ένα
μεγαλύτερο κομμάτι της αναπτυσσόμενης αγοράς αυτοκινήτων.
Ουσιαστικά οι Tipo 13-61 και
Tipo 103
ήταν καταδικασμένες σε ακύρωση εξ'αιτίας μιας "συμφωνίας κυρίων"
ανάμεσα στη Fiat και την Alfa Romeo.
Η συμφωνία όριζε ότι η Alfa Romeo δεν θα
εξέλισσε αυτοκίνητα μικρότερα των Giulietta / Giulia ώστε
να εξασφαλιστεί ότι η Fiat δεν θα έβρισκε ιταλικό
ανταγωνισμό σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Απ'την άλλη η
Fiat είχε υποσχεθεί ότι δεν θα κατασκεύαζε σπορ
αυτοκίνητα ή μεγαλύτερα σπορ σεντάν.
Μετά
την απόφαση του Giuseppe Luraghi
για την κατασκευή μιας μικρής Alfa Romeo
τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα. Μπόρεσε να πείσει
την ιταλική κυβέρνηση να δώσει οικονομική υποστήριξη, όμως η κυβέρνηση επέμενε
το νέο αυτοκίνητο να κατασκευάζεται στο φτωχό ιταλικό νότο ώστε να σταματήσει η
μετανάστευση νεαρών ανθρώπων οι οποίοι δεν έβλεπαν προοπτικές επιβίωσης εκεί.
Όσοι ήθελαν να πετύχουν οικονομικά ήταν αναγκασμένοι να
μετακομίσουν στον πλουσιότερο και πιο βιομηχανοποιημένο βορρά.
Έτσι το νέο αυτοκίνητο δεν θα παραγόταν στο Μιλάνο ή τα περίχωρά
του. Γρήγορα η Alfa Romeo πρότεινε
το παλιό αεροπορικό εργοστάσιό της στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο
κοντά στη Νάπολη. Σε αυτή την γη που ήταν από παλιά
ιδιοκτησία της Alfa Romeo ξεκίνησε η κατασκευή ενός
εντελώς νέου εργοστασίου για το λεγόμενο πια Alfasud project.
Το παλιό αεροδρόμιο του αεροπορικού τμήματος της
Alfa Romeo αντικαταστάθηκε από μια πίστα δοκιμών. 240
εκτάρια και 300 δισεκατομμύρια ιταλικές λίρες τέθηκαν στη
διάθεση της Alfa Romeo και άλλες 60
δις λίρες θα χρειάζονταν για την εξέλιξη του αυτοκινήτου.
Το 6%
δόθηκε απ'ευθείας από την κυβέρνηση και 44%
ακόμα θα ακολουθούσε αργότερα.
Για τις συνθήκες στην Ιταλία ο σχεδιασμός προόδευε πολύ γρήγορα.
Η Alfa Romeo έπρεπε να επιλέξει
15.000 τεχνίτες ανάμεσα σε 130.000
υποψηφίους που ήθελαν να δουλέψουν στο νέο εργοστάσιο.
Όμως ο νοτιοϊταλοί εργάτες δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα ώστε να
ανταπεξέρθουν με τις νέες τεχνολογίες κι έτσι η
Alfa Romeo έπρεπε να πείσει βορειοϊταλούς εργάτες να
μετακομίσουν στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο. Οι υπεργολάβοι επίσης
έπρεπε να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση. Πριν την
Alfasud είχαν συνηθίσει να στέλουν τα προϊόντα τους μόνο
στο βορρά.
Την ίδια στιγμή τα διευθυντικά στελέχη της Fiat
εξοργίστηκαν με την Alfasud.
Θεώρησαν ότι η συμφωνία κυρίων είχε παραβιαστεί με το
project
και προσπάθησαν να το σταματήσουν με όλα τα διαθέσιμα μέσα.
Η Fiat υποπτευόταν την Alfa Romeo
για υποκλοπή εγγράφων, ακόμα και
εργαζόμενοι της Fiat ήταν ύποπτοι προδοσίας.
Επίσης η Fiat προσπάθησε να καθυστερήσει
την παραγωγή της Alfasud
προκαλώντας ανησυχία τους παντοδύναμους αρχηγούς των ιταλικών συνδικάτων.
Υπήρξαν φορές όπου φαινόταν πως ο περισσότερος κόσμος ήταν εναντίον παρά υπέρ
της Alfasud
αλλά στο τέλος το project δεν μπορούσε να σταματήσει,
ειδικά αφού η Fiat είχε επίσης σπάσει τη
συμφωνία με την παρουσίαση του Fiat Dino και της σειράς
130.
Η σύγκρουση τελικά έληξε υπέρ της Alfa Romeo με την επιστράτευση του Rudolf Hruska ο οποίος ήταν από την αρχή και μετά ο αρχιμηχανικός του όλου project. Μαζί του 27 ειδικοί επιστρατεύτηκαν εν μέρει από τη Fiat αλλά και από την Alfa Romeo στο Αρέζε και συμμετείχαν στην πιο σημαντική φάση του project. Με πολύ προσεκτικό προγραμματισμό ο Hruska μπόρεσε εντελώς απροσδόκητα να κρατήσει το κόστος κάτω του αναμενόμενου ποσού των 300 δις λιρών. Με 276 δις κράτησε τα έξοδα περίπου 10% κάτω του αναμενόμενου. Καθ'όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος μπόρεσε να επιδεικνύει κάθε μικρή πρόοδο στην κατασκευή του εργοστασίου και του αυτοκινήτου στους ιταλούς αξιωματούχους που είχαν τον οικονομικό έλεγχο. Στο τέλος χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια αντί για τους προγραμματισμένους 48 εργάσιμους μήνες. Στην πραγματικότητα δεν ήταν μεγάλη η περίοδος για την ανάπτυξη ενός εντελώς νέου και τεχνικά καινοτόμου αυτοκινήτου. Σκεφτείτε την ιστορία της Citroën DS.
Οι πατέρες της Alfasud
Όλα ξεκίνησαν στο γραφείο του Hruska
στο Μιλάνο όπου μόλις δύο άτομα συνεργάζονταν μαζί του.
Μετά την γρήγορη ολοκλήρωση του σταδίου σχεδιασμού περισσότεροι έμπιστοι του
Hruska συμμετείχαν στο εγχείρημα.
Ο πρώην υπάλληλος της Autodelta και
της Porsche Domenico Chirico ήταν υπεύθυνος για την
ανάρτηση και έγινε project manager. Ο Giorgetto
Giugaro
που είχε ιδρύσει την Ital-Design
πριν από λίγο καιρό μπήκε στην ομάδα όταν ο Carlo Felice
Anderloni (ο πρώην επικεφαλής της Touring)
συμβούλεψε τον Rudolf Hruska να αναθέσει στον
Giugaro
το σχεδιασμό του αυτοκινήτου.
Ο Aldo Mantovani έγινε ο επικεφαλής
μηχανικός με βοηθό τον Carlo Chiti (πρώην
επικεφαλής της Autodelta), ο Carlo Bossaglia
εξέλιξε τον κινητήρα, ο Ingeniere
Agazzano (αμάξωμα)
και ο Federico Hoffmann (κατασκευή της
ανάρτησης) συμπλήρωσαν την ομάδα.
Δύο αντικρουόμενα χαρακτηριστικά έπρεπε να εξεταστούν στον σχεδιασμό: Η Alfa Romeo ήθελε ένα φθηνό και εύκολα συντηρήσιμο αυτοκίνητο με το χαρακτήρα όμως μιας τυπικής Alfa Romeo. Έτσι οι μηχανικοι άρχισαν το σχεδιασμό ενός νέου τύπου Alfa Romeo και τα περισσότερα από τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά απορρίφθηκαν. Για τη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου ένα αεροδυναμικά σωστό αμάξωμα είχε μεγάλη σημασία. Αυτό οδήγησε σε έναν επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος επέτρεψε το σχεδιασμό ενός χαμηλού ρύγχους. Για τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων επιλέχθηκε η μπροστινή κίνηση και η δεξαμενή καυσίμων η οποία συνήθως βρισκόταν κάτω από το χώρο αποσκευών έπρεπε επίσης να μετακινηθεί και τοποθετήθηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα - ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που βελτίωσε επίσης την παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Σήμερα αυτό το χαρακτηριστικό υϊοθετείται σχεδόν από όλα τα αυτοκίνητα. Αυτό είναι ένα από τα δείγματα του πόσο μπροστά από την εποχή της ήταν η Alfasud.
Τα προβλήματα
Στο τέλος του 1967
τελείωσε η εξέλιξη του κινητήρα. Η
10η
Ιουλίου του 1968
ήταν η πρώτη μέρα που λειτούργησε το πρώτο δοκιμαστικό μπλοκ.
Η εξέλιξη του
αμαξώματος τελείωσε το Σεπτέμβριο και ο Rudolf
Hruska
μπόρεσε να κάνει το πρώτο test-drive την
πρώτη Νοεμβρίου. Την ίδια ώρα οι οικοδόμοι στο Πομιλιάνο
Ντ'Αρκο ακόμα ισοπέδωναν το έδαφος.
Αμέσως μετά τα πρώτα δοκιμαστικά αυτοκίνητα έφυγαν από την Ιταλία για να δοκιμαστούν σε όλες τις πιθανές συνθήκες από το αρκτικό ψύχος ως τον αφρικανικό καύσωνα. Μετά από πολλές δυσκολίες (όπως η πολύ σημαντική σοδειά της τομάτας, τα συνηθισμένα ιταλικά προβλήματα με τα συνδικάτα και οι απεργίες των οικοδόμων που ήθελαν να απασχοληθούν στο νέο εργοστάσιο) οι οποίες καθυστέρησαν την ισοπέδωση του εδάφους στο νέο εργοστάσιο η 29η Απριλίου έγινε η μέρα που γιορτάστηκε η τοποθέτηση του πρώτου θεμέλιου λίθου στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο.
Η Alfasud έγινε η ατραξιόν της έκθεσης αυτοκινήτου του Τορίνου του 1971 αλλά με την έναρξη της παραγωγής των πρώτων αυτοκινήτων την 1η Απριλίου του 1972 τα προβλήματα επανεμφανίστηκαν. Οι απεργίες, οι δολιοφθορές και οι καθυστερήσεις σταμάτησαν την παραγωγή πολλές φορές και η τελική ποιότητα του αυτοκινήτου ήταν απαράδεκτη, αποτέλεσμα της νοοτροπίας των νοτιο-ιταλών εργατών. Η παραγωγικότητα ήταν ακόμη χειρότερη. Η Alfa Romeo είχε προγραμματίσει την παραγωγή 500 αυτοκινήτων ημερησίως και αργότερα το νούμερο αυτό θα γινόταν 1000 αυτοκίνητα τη μέρα όμωςη παραγωγή ποτέ δεν έφτασε αυτά τα νούμερα. Στην αρχή της παραγωγής της Alfasud μόλις 70 παράγονταν ημερησίως. Όταν άρχισε η παραγωγή της ti, 78.000 τετράθυρες Alfasud είχαν βγεί από το Πομιλιάνο Ντ'Αρκο ενώ είχαν προγραμματιστεί 175.000.
Εξ'αιτίας της πολύ κακής ποιότητας των αμαξωμάτων των Alfasud η φήμη της Alfa Romeo άρχισε να ζημιώνεται. Κάθε Alfasud που παραδιδόταν στον κάτοχό της επιδείνωνε τα πράγματα. Το μεγάλο πρόβλημα εκείνων των ημερών ήταν ότι τα αυτοκίνητα σκούριαζαν σε απίστευτα μικρό διάστημα. Ο κόσμος είχε επίσης αρχίσει να κατηγορεί και όλα τα άλλα μοντέλα της Alfa Romeo τα οποία στην ουσία είχαν παρόμοια ποιότητα με τις γερμανικές BMW. Εκείνη την εποχή βέβαια και η BMW αλλά και άλλοι κατασκευαστές είχαν σοβαρά προβλήματα με την πολύ κακή ποιότητα του χάλυβα που χρησιμοποιούσαν.
Εν
τω μεταξύ η δουλειά του Rudolf Hruska
είχε γίνει κόλαση καθώς η παραγωγή διακοπτόταν από διαδοχικές
απεργίες. Μία φορά ένας βαφέας αρνήθηκε να συνεχίσει να
ψεκάζει αστάρι επειδή ανησυχούσε για τις συνθήκες υγιεινής.
Επίσης αρνήθηκε να αντικατασταθεί από συνάδερφό του με
αποτέλεσμα τα άβαφα αμαξώματα να μείνουν εκτός γραμμής παραγωγής εκτεθειμένα
στην αλμυρή θαλάσσια αύρα από την κοντινή θάλασσα και να αρχίσουν να σκουριάζουν
πριν καν αποκτήσουν το πρώτο στρώμα βαφής. Τελικά
περισσότερες από
700 απεργίες είχαν σταματήσει την παραγωγή.
Για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα με τη σκουριά οι μηχανικοί δοκίμασαν να
γεμίσουν όλες τις εσωτερικές κοιλότητες του αυτοκινήτου με έναν ειδικό συνθετικό
αφρό. Το αποτέλεσμα ήταν ακόμα πιο καταστροφικό, μετά από
κάποιο διάστημα η υγρασία διαπότιζε την εσωτερική δομή του αφρού μετατρέποντάς
τον σε βρεγμένο σφουγγάρι και κάνοντας τη διάβρωση πλέον σίγουρη.
Ένας γερμανός πωλητής Alfa Romeo ανέφερε ένα συμβάν κατά το οποίο μια Alfasud έχασε τον ανεμοθώρακά της μόλις κύλησε έξω από το μεταφορικό φορτηγό εξαιτίας μιας σκουριασμένης κόλλησης. Ο ανεμοθώρακας ήταν από τα σοβαρότερα προβλήματα των πρώτων Alfasud. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την απ'ευθείας συγκόλληση του ανεμοθώρακα στο αμάξωμα αλλά οι ιταλοί εργάτες δεν μπορούσαν να πετύχουν την απαιτούμενη ακρίβεια στην τεχνική αυτή. Έτσι η μόνη λύση ήταν η παραδοσιακή μέθοδος τοποθέτησης του ανεμοθώρακα μέσα σε ελαστική τσιμούχα. Κάποιοι με σαρκαστική διάθεση είπαν πως ήταν θέμα τύχης το γεγονός ότι ο Rudolf Hruska είχε προβλέψει τη χρήση χοντρότερης του κανονικού λαμαρίνας επειδή οι νοτιοϊταλοί εργάτες δεν είχαν εξ'αρχής την ικανότητα να επεξεργαστούν την λεπτή λαμαρίνα. Για να μάθει περισσότερο από τα λάθη του ο Hruska θυσίασε 14 αυτοκίνητα αλλά η βελτίωση της κατάστασης φαινόταν αδύνατη. Προσπαθώντας να περικόψει το κόστος η Alfa Romeo αγόραζε φθηνότερο ανακυκλωμένο χάλυβα ρωσικής παραγωγής. Εκείνη την εποχή κανείς δεν μπορούσε να επινοήσει μια αποτελεσματική προστασία από τη διάβρωση. Οι πελάτες επίσης παραπονούνταν για τριγμούς και σπασμένα πλαστικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Στην αρχή της παραγωγής της Alfasud δεν υπήρχαν κατάλληλες μέθοδοι ποιοτικού ελέγχου της παραγωγής.
Όταν σταμάτησε η παραγωγή της Alfasud το 1984, κάποιος μπορούσε να πει πως η Alfasud ήταν εμπορική αποτυχία και για την ιταλική κυβέρνηση η οποία επιβαρύνθηκε με περίπου €25 για κάθε αυτοκίνητο που πουλήθηκε αλλά και για την Alfa Romeo.
1971 / 1972 - Ένα αστέρι γεννιέται
Μετά από πολυετή προγραμματισμό και σχεδιασμό η Alfasud
παρουσιάζεται στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνου το
1971.
Το εντελώς νέο αυτοκίνητο δεν έχει τίποτε κοινό με τις
Alfa Romeo (σειρά105) που κατασκευάζονταν
μέχρι τότε.
Σε αντίθεση με την κλασσική διάταξη Alfa Romeo
με τον διαμήκη τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα Bialbero
και την κίνηση πίσω η Alfasud είναι
προσθιοκίνητη με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα Boxer
χωρητικότητας 1186 cm³
ο οποίος κρέμεται μπροστά από τον μπροστινό άξονα.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε ώστε να είναι εύκολη η συντήρησή του,
τα πάντα είναι προσβάσιμα ζωρίς πρόβλημα.
Ο χρονισμός των βαλβίδων απλοποιήθηκε, δεν χρειάζεται πλέον η αφαίρεση των
εκκεντροφόρων γιατί οι εκκεντροφόροι του Boxer έχουν
μικρές τρύπες μέσα από τις οποίες οι βαλβίδες ρυθμίζονται
εύκολα με ένα κλειδί Allen. Ένας ξηρός μονόδισκος
συμπλέκτης με υδραυλική ενεργοποίηση συνδέει τον κινητήρα με το νέο τετρατάχυτο
κιβώτιο με ενσωματωμένο διαφορικό. Ο κινητήρας
εφοδιάζεται με ένα μονό καρμπιρατέρ Solex C32 DISA/2 και
αποδίδει 63 bhp και ροπή
8,5
kgm
στις 3500 σαλ. Με
καθαρό βάρος μόλις 830 kg η Alfasud
έχει τελική ταχύτητα 152 χαω όντας ένα
από τα πιο γρήγορα χιλιοδιακοσάρια της εποχής της. Οι
μπροστινοί δίσκοι είναι τοποθετημένοι εσωτερικά στα ημιαξόνια για μείωση της
φερόμενης μάζας και βελτίωση της άνεσης. Οι πίσω τροχοί
επίσης διαθέτουν (εξωτερικά) δισκόφρενα. Οι πρώτες
Alfasud
ακόμα δεν έχουν υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα πέδησης.
Η ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση με γόνατα Pherson,
εγκάρσια ψαλίδια και υστερούντες βραχίονες έχει και αντιστρεπτική ράβδο.
Ο άκαμπτος πίσω άξονας στηρίζεται σε υστερούντες βραχίονες και
ράβδο Πανάρ. Οι τροχοί 145 SR 13
είναι στάνταρ. Σαν έξτρα προσφέρονται ελαστικά 165
/ 70 SR.
Η διάταξη των μηχανικών μερών επέτρεψε τη δημιουργία ενός
ευρύχωρου εσωτερικού.
Σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της Alfa Romeo
της εποχής ο εξοπλισμός είναι μάλλον φτωχός. Ούτε
στροφόμετρο ούτε δείκτης θερμοκρασίας νερού υπάρχουν στον πίνακα οργάνων.
Μία κόκκινη λυχνία μένει αναμμένη έως ότου ο κινητήρας φτάσει
την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας του. Τα καθίσματα καλύπτονται με
skai
και το πάτωμα με πλαστικά πατάκια. Το ρυθμιζόμενο
καθ'ύψος τιμόνι όμως είναι πρωτοφανές στοιχείο εξοπλισμού στην κλάση των
1200 cm³.
Σχεδόν όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι ενσωματωμένα
στους δύο μοχλοδιακόπτες στην κολώνα του τιμονιού μαζί με το χειριστήριο του
ανεμιστήρα και την κόρνα. Η Alfasud
έφτασε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών της Alfa Romeo
στο τέλος Αυγούστου του 1972. Οι παραγγελίες είναι τόσο
πολλές που η Alfa Romeo δεν προλαβαίνει να παραδίδει τα
αυτοκίνητα όσο γρήγορα ζητούν οι πελάτες. Η Alfa
Romeo
είχε προγραμματίσει την παραγωγή δίθυρης έκδοσης μαζί με την
τετράθυρη αλλά μόνο μερικά δίθυρα πρωτότυπα κατασκευάστηκαν.
1972 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud | AS*5000001*901A to *5022351*901A | Type 901 A, Engine Type AS30100 |
1973 - Η παρουσίαση της Alfasud ti
Το
1973 αποδείχθηκε ότι η δίθυρη έκδοση της Alfasud
που δεν είχε πραγματοποιηθεί τελικά άξιζε και
η Alfa Romeo παρουσίασε την σπορτίφ
δίθυρη έκδοση Alfasud ti
τον Οκτώβριο του 1973. Τα αρχικά
Ti σημαίνουν tourismo internazionale,
αυτή η σύντμηση είχε ήδη χρησιμοποιηθεί την δεκαετία του 60 σε γρήγορες και πιο
ισχυρές εκδόσεις της διάσημης Giulia. Με τη βοήθεια ενός
διπλού καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 61/250 καθέτου ροής η
ισχύς της the Alfasud αυξήθηκε στα 68 bhp
με ροπή 9,8 kgm (περίπου 98
Nm) στις 3200 σαλ.
Η ti προσφερόταν με 5άρι κιβώτιο
το οποίο ήταν έξτρα στην αρχή παρόλο που κάποια διαφημιστικά το
ανέφεραν σαν στάνταρ εξοπλισμό. Οι
σπορτίφ τάσεις στην αυτοκίνηση της δεκαετίας του 70 ήταν συνυφασμένες με ματ
μαύρο χρώμα και η Alfa Romeo ακολούθησε τη μόδα και
αντικατέστησε σχεδόν όλα τα χρωμιωμένα στοιχεία του τετράθυρου αμαξώματος με
αντίστοιχα σε ματ μαύρο. Για να ξεχωρίζει η σπορτίφ
ti από την τετράθυρη αδερφή της
είχε
νέους προφυλακτήρες, τέσσερα στοργγυλά μπροστινά φωτιστικά σώματα, διαφορετικές
ζάντες, μπροστινό και πίσω σπόιλερ. Ο θάλαμος επιβατών
έδειχνε πιο πολυτελής καθώς τα λαστιχένια πατάκια
αντικαταστάθηκαν με πλήρη μοκέτα και προστέθηκαν προσκέφαλα στα καθίσματα τα
οποία καλύφθηκαν με δίχρωμη ταπετσαρία από μαύρη δερματίνη και γκρίζο ύφασμα.
Επίσης τοποθετήθηκε νέο τιμόνι και δύο επιπλέον όργανα
στο μέσον του πίνακα οργάνων για θερμοκρασία νερού και πίεση λαδιού. Ο πίνακας
οργάνων είχε χώρο για άλλο
ένα όργανο και η νέα κεντρική κονσόλα είχε πρόβλεψη για
τοποθέτηση ραδιοφώνου. Όλες οι
Alfasud που παράχθηκαν από τον Ιούνιο του 1973
και μετά είχαν υποβοηθούμενα φρένα. Δύο
ακόμη έξτρα στοιχεία προστέθηκαν στον τιμοκατάλογο: ο αναπτήρας και το
θερμαινόμενο πίσω παράθυρο. Επιπρόσθετα η τετράθυρη Alfasud Berlina
προσφερόταν με προσκέφαλα στα καθίσματα και στροφόμετρο
τα οποία ήταν έξτρα.
Από το Νοέμβριο η Alfa τοποθέτησε νέα κόρνα.
1974 / 1975 - Η Alfasud ανεβαίνει κατηγορία
Οι πρώτες βελτιώσεις στη
γκάμα των Alfasud έγιναν το 1974. Όλες οι εκδόσεις απέκτησαν μαύρους αντί για
χρωμιωμένουςυαλοκαθαριστήρες
και ένα τροποποιημένο καρμπιρατέρ. Από το Δεκέμβριο τοποθετείται ένα νέο έδρανο
στην κολώνα του τιμονιού το οποίο θα εξάλειφε τους κραδασμούς στο τιμόνι.
Η παραγωγή της Alfasud L ξεκίνησε το έτος 1974. Με το λανσάρισμα της
πολυτελούς έκδοσης Lusso η πιο απλή Alfasud ονομάστηκε Alfasud N
(Normale). Στις αρχές του 1975 η Alfasud L εμφανίστηκε στις
αντιπροσωπείες. Ο εξοπλισμός της περιλάμβανε στροφόμετρο, ηλεκτρικό
μηχανισμό πλυσίματος του παρμπρίζ, σταχτοδοχεία στις πίσω πόρτες και
φωτιζόμενα χειριστήρια για το σύστημα θέρμανσης
στον
πίνακα οργάνων. Η νέα έκδοση ξεχώριζε εύκολα από τους νέους
προφυλακτήρες και από μία επιχρωμιωμένη λωρίδα κατά μήκος του χείλους
της ουράς και κάτω από τις πόρτες. Ο θάλαμος των επιβατών έγινε πιο
πολυτελής με προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα και η ταπετσαρία είχε
πιο άνετα υλικά από εκείνα του μοντέλου N. Μια κανονική μοκέτα
αντικατέστησε τα πλαστικά πατάκια. Επιπρόσθετα η Alfasud L απέκτησε νέο
πίνακα οργάνων με ντουλαπάκι που κλειδώνει. Στο κάλυμμα του χώρου
αποσκευών υπάρχει η επιγραφή "Alfasud L". Το καθαρό βάρος αυξήθηκε στα
860 kg και η Alfasud L είχε τελική ταχύτητα 153 kph. Η Alfasud L
ονομάστηκε Alfasud SE στην Αγγλία και λανσαρίστηκε το Μάιο του 1974.
Άλλη μια νέα Alfasud εμφανίστηκε μαζί με την L, η τρίθυρη Alfasud
Giardinetta. Η Giardinetta ήταν το πρώτο στέισον μαζικής παραγωγής που
παρήγαγε η Alfa Romeo.
1974 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud | AS*500001*901D to *5000501*901D # | Type 901D1, Engine Type AS30102 |
Alfasud N | AS*5099901*901D to *5168401*901D | Type 901 D, Engine Type AS30102 |
Alfasud L | AS*5000001*901D to *5000501*901D ## | Type 901 D, Engine Typ AS30102 |
Alfasud ti | AS*5321451*901C to *5351443*901C | Type 901 C, Engine Typ AS30104 |
# συμπεριλαμβάνεται η type 901 D ## συμπεριλαμβάνεται η typ 901D1
Οι
προκάτοχοί της, η Giulietta Promiscua και η Giulia Promiscua παρήχθησαν
σε περιορισμένους αριθμούς στη βιοτεχνία του καροσερίστα Colli ενώ η
Alfasud Giardinetta κατασκευαζόταν στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο. Είχε τον
κινητήρα των 63 bhp ο οποίος χρησιμοποιείτο επίσης στην Alfasud N και
προσέφερε μεγάλο χώρο αποσκευών (600 έως 1300 λίτρα αποθηκευτικού
χώρου). Τα ελαστικά 165 / 70 SR 13 ήταν στάνταρ στο μικρό στέισον των
915 κιλών. Το αμάξωμα της Giardinetta είχε μήκος 3935 mm,
9mm μακρύτερο από εκείνο της Berlina. Η Alfa Romeo ανακοίνωνε τεική
ταχύτητα πάνω από 150 χαω.
Ο εξοπλισμός της Giardinetta ήταν σχεδόν ίδιος με της Alfasud L. Μόνο το στροφόμετρο και η υφασμάτινη ταπετσαρία έλειπαν. Ο χώρος αποσκευών της Giardinetta ήταν καλυμμένος με μία ανοιχτόχρωμη επένδυση τεχνητού ξύλου ενώ λαστιχένιες λωρίδες στο πάτωμά του συγκρατούσαν τις αποσκευές στη γρήγορη οδήγηση.
Όλες οι Alfasud έχουν υποβοηθούμενα φρένα από το Φεβρουάριο του 1975. Οι πελάτες που παρέλαβαν τα αυτοκίνητά τους από τον Οκτώβριο του 1975 και μετά είχαν ένα χρόνο εγγύηση.
Ο παλιός εναλλάκτης αντικαθίσταται με έναν ισχυρότερο με 600 W το
Δεκέμβριο.
1975 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud | AS*5168402*901A to *5176851*901A | Type 901 A, Engine Type AS30102 |
Alfasud N, L | AS*5000502*901D to *5078501*901D | Type 901 D, Engine Type AS30102 |
Alfasud ti | AS*5351444*901C to*5420281*901C | Type 901 C, Engine Type AS30104 |
Giardinetta | AS*5000002*904A to *5005451*904A | Type 904 A, Engine Type AS30102 |
1976 - Η παρουσίαση της Alfasud Sprint
Η
Alfa Romeo παρουσιάζει την Alfasud Sprint,
ένα κουπέ σχεδιασμένο από τον Giugaro που
συμπληρώνει την γκάμα των Alfasud. Μαζί με το νέο
κουπέ παρουσιάζεται και ένας νέος κινητήρας. Με
τη μεγέθυνση της διαδρομής κατά 5 mm η
χωρητικότητα του κινητήρα Boxer αυξάνεται στα 1286 cm³.
Ο νέος κινητήρας με ένα καρμπιρατέρ Weber 32 DIR
61
αποδίδει 75 bhp στις 6000
σαλ. Η μέγιστη τιμή της ροπής
είναι 102,9 και αποδίδεται στις 3500
σαλ. Ο νέος κινητήρας των
1286 cm³
είναι ο μόνος διαθέσιμος στη νέα Alfasud Sprint.
Το πενταθέσιο κουπέ των 4019
mm έχει τελική ταχύτητα 165
χαω και ζυγίζει 890 κιλά.
Έχει το ίδιο πεντατάχυτο κιβώτιο με την Alfasud
ti
και τα ελαστικά 165 / 70 SR 13 είναι στο βασικό
εξοπλισμό.
Το ίδιο έτος η Alfa Romeo
λανσάρει την Alfasud 5m. Το
διακριτικό 5m
σημαίνει "cinque marce" (πέντε
ταχύτητες στα ιταλικά). Το επίπεδο εξοπλισμού
(στροφόμετρο, προσκέφαλα, μοκέτα, λωρίδες χρωμίου κτλ)
είναι συγκρίσιμο με εκείνο των εκδόσεων L / SE. Η
Alfasud Giardinetta
διατίθεται με το πεντάρι κιβώτιο που χρησιμοποιείται
στις ti και 5m. Τον
Ιανουάριο ηAlfa Romeo επεκτείνει τα διαστήματα ανάμεσα στα σέρβις
από 8000 σε
10000 km. Οι κεντρικές κολώνες αποκτούν δύο υποδοχές σε
διαφορετικό ύψος για τη ζώνη ασφαλείας ώστε εκείνη να προσαρμόζεται στο
ύψος του οδηγού. Στο Πομιλιάνο Ντ'Αρκο αποκαλούν τη νένα
υψηλότερη υποδοχή "τρύπα των γερμανών" και την παλιά "τρύπα των ιταλών"
Από τον Απρίλιο του 1976 όλες οιAlfasud
έχουν ζώνες ασφαλείας στις μπροστινές θέσεις στο βασικό εξοπλισμό. Τον
Οκτώβριο η Alfa Romeo αυξάνει το πάχος της
λαμαρίνας από 0,7 σε 0,8 mm.
Τα μέρη του αμαξώματος που ήταν επιρρεπή στη σκουριά
γίνονται επιψευδαργυρωμένα και
καλύπτονται
με ένα ειδικό αντισκωριακό αστάρι. Ένα νέου τύπου στρωματοποιημένο
παρμπρίζ προστίθεται στο βασικό εξοπλισμό και οι οδοντωτοί ιμάντες των
εκκεντροφόρων αποκτούν ειδικό κάλυμμα από μέταλλο και πλαστικό. Τέλος
ένα νέο έδρανο του κιβωτίου ταχυτήτων προστίθεται στις τροποποιήσεις.
Για πρώτη φορά αγωνιστικές Alfasud ti παράγονται από την Autodelta και τρέχουν στο Trofeo Alfasud.
1976 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud N, L | AS*5078507*901D to *5087103*901D | Type 901 D, Engine Type AS30102 |
Alfasud ? | AS*5100001*901D to *5141747*901D | Type 901 D1, Engine Type AS30102 |
Alfasud ? | AS*5150001*901D to *5158899*901D | Type 901 D, Engine Type AS30102 |
Alfasud ti | AS*5420288*901C to *5454448*901C | Typ901 C, Engine Type AS30104 |
Giardinetta | AS*5005451*904A to *7007000*904A | Typ 904 A1, Engine Type AS30102 |
Sprint | AS*5000001*902A to *5006351*902A | Typ 902 A, Engine Type AS30184 |
Στα μέσα του Δεκεμβρίου του 1977
η Alfa Romeo παρουσιάζει την
Alfasud Super.
Στην Ιταλία προσφερόταν με 1.2 λίτρα και
63 bhp και με 1.3 λίτρα
και 68 bhp
(99 Nm στις 3500 σαλ).
Η έκδοση 1.2 δεν είναι διαθέσιμη στις περισσότερες
ευρωπαϊκές χώρες. Η Alfasud Super 1.3
έχει τον κινητήρα των 1286 cm³ της
Alfasud Sprint
στον οποίο έχει τοποθετηθεί ένα μονό καρμπιρατέρ Solex
C32 DISA21.
Η
Alfasud Super ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες και μία
μικρή εισαγωγή αέρα στο καπό, σκοπός της οποίας είναι η συλλογή περισσότερου
αέρα για το εσωτερικό. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί μέ έναν καινοίργιο πίνακα
οργάνων με σκούρα μπλε όργανα και ένα καινούργιο τιμόνι.
Η
μαύρη πλαστική χειρολαβή του επιλογέα αντικαταστάθηκε με ξύλινη και
η κεντρική κονσόλα έχει χώρο για ένα ραδιοκασετόφωνο και ένα
ηχείο. Τα καθίσματα έχουν δίχρωμη ταπετσαρία, ανάλογα με
το χρώμα του αυτοκινήτου είτε μπεζ/καφέ είτε μαύρο/γκρι.
Το εσωτερικό των θυρών επίσης καλύπτεται με ύφασμα. Και οι δύο
εκδόσεις Alfasud Super (1.2 and 1.3) έχουν πεντατάχυτο
κιβώτιο στο βασικό εξοπλισμό τους. Η 1.2
έχει τελική ταχύτητα 155 χαω και η
1.3
έχει 4 χαω
περισσότερα. Η Alfasud Super είναι
η πρώτη τετράθυρη Alfasud που ανήκει στη σειρά II.
Η Alfa
Romeo
προσφέρει μεταλλικό χρώμα και νέους τροχούς κράματος αλουμινίου
στον έξτρα εξοπλισμό. Η αντισκωριακή προστασία έχει βελτιωθεί ακόμα μια φορά
στην Alfasud Super. Επίσης παρουσιάζεται ακόμα μια νέα
Alfasud το 1977, η Alfasud
ti 1.3 με τον κινητήρα των 1286 cm³ της
Alfasud Sprint
με 76 bhp και πεντατάχυτο κιβώτιο με
τελική ταχύτητα 169 χαω. Στην
Alfasud L τώρα τοποθετείται επίσης πεντατάχυτο κιβώτιο.
Η Alfa Romeo Γερμανίας λανσάρει τις Alfasud Corsa 7 and Tour d' Europe II. Κατασκευάζονται 1.000 αντίτυπα από τις δύο αυτές εκδόσεις.
Τον Ιούνιο η Alfa Romeo υϊοθετεί μια σημαντική τροποποίηση στην τοποθέτηση του παρμπρίζ και του πίσω παράθυρου: αυτά δεν είναι πλέον στερεωμένα στο αμάξωμα με κόλλα αλλά με ελαστικό παρέμβυσμα. Η επιχρωμιωμένη λωρίδα κατά μήκος του παρμπρίζ δεν στερεώνεται πλέον με κλιπ αλλά κολλάται απ'ευθείας στο ελαστικό παρέμβυσμα.
Η Autodelta παράγει ξανά μερικές Alfasud ti Trofeo για το Alfasud Cup "Trofeo Alfasud".
1977 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud N, 5m, 1.2 Super | AS*5158900*901D to *5217459*901D | Type 901 D / D1, Engine Type AS30102 |
Alfasud 1.3 Super | AS*5000001*901F to *5007201*901F | Type 901 F, Engine Typ AS30180 |
Alfasud ti 1.2 | AS*5454449*901C to *5469056*901C | Type 901 C, Engine Type AS30104 |
Alfasud ti 1.3 | AS*5000001*901G to *5006498*901G | Type 901 G, Engine Type AS30184 |
Giardinetta (4-speed) | AS*5007501*904A to *5008581*904A | Type 904 A, Engine Type AS30102 |
Giardinetta (5-speed) | AS*5007001*904A to *5007077*904A | Type 904 A1, Engine Type AS30102 |
Sprint | AS*5006351*902A to *5017781*902A | Type 902 A, Engine Type AS30184 |
1978 - Παρουσίαση του κινητήρα 1.5 λίτρων και της facelifted ti
Η Alfa Romeo ικανοποιεί την επιθυμία πολλών κατόχων
Alfasud και παρουσιάζει έναν κινητήρα 1.5 λίτρων. Η διάμετρος του νέου κινητήρα
αυξάνεται στα 84 mm και η διαδρομή στα
67.20 mm. Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1490 cm³ και είναι διαθέσιμος
από τον Μάιο στις αναβαθμισμένες Alfasud ti και Alfasud Sprint. Αποδίδει 84 bhp
στις 5800 σαλ. Η Alfasud ti 1.5 έχει τελική ταχύτητα 171 χαω και ηAlfasud Sprint
1.5 170 χαω.
Ο παλιός κινητήρας των 1286 cm³ αντικαθίσταται από έναν νέο με 1351 cm³, με διαδρομή 67.20 mm (όπως ο 1.5) και διάμετρο 80 mm. Τροφοδοτείται από ένα διπλό καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 81/250 και αποδίδει 79 bhp στις 6000 σαλ. Ο ίδιος κινητήρας εφοδιασμένος με ένα καρμπιρατέρ Solex 32 DISA τοποθετείται στις Alfasud Super και Giardinetta όπου αποδίδει 71 bhp.
Το Μάιο του 1978 η Alfa Romeo παρουσιάζει την
ανανεωμένη Alfasud ti (σειρά II) με μαύρες προεκτάσεις φτερών, μακρύτερο πίσω
σπόιλερ, τροποποιημένη γρίλια και τους προφυλακτήρες της Alfasud Super. Ο
πίνακας οργάνων είναι παρόμοιος με εκείνον της
Alfasud
Super με δύο επιπλέον όργανα στο μέσον του. Το
εσωτερικό διαθέτει νέα, πιο άνετη ταπετσαρία και το εσωτερικό των θυρών έχει
υφασμάτινη επένδυση. Δεν διατίθεται πλέον έκδοση 1.2 λίτρων της νέας Alfasud ti.
Τον Οκτώβριο παρουσιάζεται η Alfasud Super 1.5 με το
ίδιο καρμπιρατέρ με την ti 1.5 και 84 bhp. Με την τοποθέτηση του κινητήρα των
1.5 λίτρων στην Alfasud Sprint η Alfa Romeo ανανεώνει και την Coupe έκδοση της
Alfasud η οποία πλέον ονομάζεται . σειρά II. Εμφανίζεται ένας καινούργιος
μηχανισμός μοχλοδιακοπτών στην κολώνα του τιμονιού και μια νέα εσωτερική
επένδυση ενώ τα επιχρωμιωμένα πλαίσια των παραθύρων πλέον γίνονται ματ μαύρα.
Μαζί με την ανανεωμένη Alfasud Super και την ti, η Alfasud Sprint επίσης
εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 1351 cm³ με τα 79 bhp σε αντικατάσταση του
1.3 των 1286 cm³.
Το
1978 προσφέρονται 9 διαφορετικές εκδόσεις της Alfasud:
- Alfasud 1.2 | - Alfasud ti 1.3 |
- Alfasud 1.2 L | - Alfasud ti 1.5 |
- Alfasud Super 1.3 | - Alfasud Sprint 1.3 |
- Alfasud Super 1.5 | - Alfasud Sprint 1.5 |
- Alfasud Giardinetta 1.3 |
Η Alfasud Giardinetta επίσης και αποκτά τις αισθητικές λεπτομέρειες των
εκδόσεων Super. Η Alfa Romeo προσφέρει και την
Alfasud Corsa 8 από την
οποία παράγονται 1.000 αντίτυπα.
Από τον Ιανουάριο η Alfa Romeo δίνει εγγύηση 100.000
km για τον κινητήρα και δύο χρόνια για τη βαφή. Τον Ιούνιο η Alfa Romeo ξεκινά
άλλη μια επίθεση κατά της σκουριάς. Όλα τα σημεία του αμαξώματος που έχουν
ευπάθεια στη σκουριά καλύπτονται με PVC και αυξάνεται η χρήση επιψευδαργυρωμένης
λαμαρίνας. Οι κοιλότητες του αμαξώματος γεμίζονται με ειδικό αφρό.
Η Autodelta παράγει μερικές αγωνιστικές Alfasud ti.
1978 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud N, 1.2 Super | AS*5270153*901D to *5295800*901D | Type 901 D, Engine Type AS30102 |
Alfasud 1.3 Super | AS*007201*901F to *5040000*901F | Type 901 F, Engine Type AS30180 |
Alfasud 1.3 Super | AS*5020001*901F to *5040001*901F | Type 901 F2, Engine Type AS30160 |
Alfasud 1.5 Super | AS*5020001*901F to *5040001*901F | Type 901 F1, Engine Type AS30124 |
Alfasud ti 1.3 | AS*5006500*901G to *5030601*901 | Type 901 G, Engine Type AS30184 |
Alfasud ti 1.3 | AS*5015000*901G to *5030601*901G | Type 901 G2, Engien Type AS30164 |
Alfasud ti 1.5 | AS*5015000*901G to *5030600*901G | Type 901 G1, Engine Type AS30124 |
Giardinetta 1.3 | AS*5001251*904B to *5001750*904B | Type 904 B, Engine Type AS30180 |
Giardinetta 1.3 | -> Type 904 B | Type 904 B2, Engine Type AS30160 |
Sprint 1.3 | AS*5017781*902A bis *5024998*901 | Type 902 A, Engine Type AS30164 |
Sprint 1.5 | AS*5025000*902A to *5039999*902A | Type 902 A1, Engine Type AS30124 |
1979 - Η πρώτη ειδική έκδοση και περαιτέρω βελτιώσεις
Παρόλο που η Alfa Romeo προσέφερε έκδοση της Alfasud
με 84 bhp
από το 1978, η ανάρτηση του αυτοκινήτου δεν θα ερχόταν σε
δύσκολη
θέση με λίγα ακόμα cavalli κάτω από το καπό. Ο Dieter Gleich από τη
Γερμανία λύνει αυτό το πρόβλημα το 1979 χρησιμοποιώντας δύο μεγαλύτερα διπλά
καρμπιρατέρ καθέτου ροής και δημιουργώντας έτσι την πρώτη ειδική έκδοση της Alfasud
που πωλείται επίσημα στη Γερμανία. Το αποτέλεσμα της βελτίωσης είναι 106 bhp και
ο βελτιωμένος κινητήρας είναι διαθέσιμος στην Alfasud ti 1.5
106 PS special edition. Η Alfasud Sprint μπορεί επίσης να παραγγελθεί με
αυτό τον κινητήρα και τελική ταχύτητα 185 kph, όπως και η Alfasud. Δυστυχώς για
τον Gleich η Alfa Romeo επίσης μεγαλώνει την ισχύ των κινητήρων των Alfasud Sprint
την ίδια χρονιά και έτσι οι Alfasud του Gleich δεν έχουν μεγάλη εμπορική
επιτυχία. Ακολουθώντας το παλιό δόγμα της Alfa Romeo "ένα καρμπιρατέρ ανά
κύλινδρο"οι νέες 1.3 Veloce και 1.5
Veloce αποκτούν δύο διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής 32 DIR 61/100 (1.3 Veloce)
και 32 DIR 71/250 (1.5 Veloce). Οι μηχανικοί της Alfa Romeo τροποποιούν επίσης
τον χρονισμό των εκκεντροφόρων και της ανάφλεξης. Το αποτέλεσμα είναι 86 bhp από
τον κινητήρα των 1351 cm³ και 95 bhp από τον 1490 cm³, δηλαδή 9 % περισσότερο
για τον 1.3 και 12 % για τον 1.5 σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα με το ένα
διπλό καρμπιρατέρ καθέτου ροής. Με την παρουσίαση των εκδόσεων Veloce
προστίθεται μία επιπλέον βάση στον κινητήρα η οποία συνδέει την αριστερή
κυλινδροκεφαλή με το πλαίσιο. Ο παλιός κινητήρας των 1.3 λίτρων εξαφανίζεται
αμέσως από τους καταλόγους ενώ η Alfasud Sprint
1.5 με τα 84 bhp ζει μόλις μέχρι το 1980.
Η Autodelta παράγει αρκετές εκδόσεις Alfasud ti Trofeo.
1979 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud N, 1.2 Super | AS*5295801*901D to *5324999*901D | Type 901 D1 / D, Engine Type AS30102 |
Alfasud 1.3 Super | AS*5040002*901F to *5065999*901F | Type 901 F2, Engine Type AS30160 |
Alfasud 1.3 Super | ZAS901F30*05066000 to *05071000 | Type 901 F3, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.5 Super | AS*5040002*901F bis *5065999*901F | Type 901 F1, Engine Type AS30124 |
Alfasud 1.5 Super | ZAS901F40*05066000 to *05071000 | Type 901 F4, Engine Type AS30124 |
Alfasud ti 1.3 | AS*5030601*901G to *5049999*901G and ZAS901G20*05050000 to *05051404 | Type 901 G, Engine Type AS30184 |
Alfasud ti 1.3 | AS*5030601*901G to *5049999*901G and ZAS*901G20*05050000 to *05051404 | Type 901 G2, Engine Type AS30164 |
Alfasud ti 1.3 | ZAS??? | Type 901 G4, Engine Type AS30168 |
Alfasud ti 1.5 | ZAS901G40*05051405 to *05052300 (both modells) | Type 901 G5, Engine Type AS30128 |
Giardinetta 1.3 | from AS*904B20*05003001 | Type 904 B2, Engine Type AS30160 |
Sprint 1.3 Veloce | ZAS902A40*05046000 to *05055600 | Type 902 A4, Engine Type AS30168 |
Sprint 1.5 Veloce | ZAS902A50*05046000 to *05055600 | Type 902 A5, Engine Type AS30128 |
1980 - Ανανέωση για την Alfasud και την Alfasud Ti
Το έτος είναι 1980 και μια νέα δεκαετία ξεκινά, η δεκαετία του μαύρου ματ
πλαστικού. Η Alfa Romeo αναγνωρίζει αυτή την τάσηκαι
ανανεώνει
την Alfasud για δεύτερη φορά. Τα νέα μπροστινά φτερά και το νέο κάλυμμα του
χώρου αποσκευών προσφέρουν χώρο για μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα. Οι
επιχρωμιωμένοι προφυλακτήρες αντικαθίστανται από μεγαλύτερους πλαστικούς και ένα
μικρό σπόιλερ ενσωματωμένο στον μπροστινό προφυλακτήρα βελτιώνει την
αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Στο μπροστινό μέρος έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερα
φλας, διαφορετικά φωτιστικά σώματα και νέα μάσκα. Η πίσω όψη του αυτοκινήτου
έχει αλλάξει με τα νέα φωτιστικά σώματα των οποίων ένα μέρος έχει τοποθετηθεί
πάνω στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Τα μαύρα ματ πόμολα στις πόρτες, οι
προστατευτικές πλαστικές λωρίδες στις πόρτες, τα νέα πλαϊνά φλας και η έλλειψη
της επιχρωμιωμένης λωρίδας στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών χαρακτηρίζουν το νέο
μοντέλο. Το εσωτερικό που έχει υποστεί ακόμα περισσότερες αλλαγές διαθέτει έναν
εντελώς διαφορετικό πίνακα οργάνων με αεραγωγούς στο κέντρο του και ξεχωριστούς
αεραγωγούς για το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ καθώς και ψηφιακό ρολόι κάτω από τους
αεραγωγούς. Τα καθίσματα είναι νέου τύπου, μεγαλύτερα και πιο
άνετα για βελτίωση της άνεσης. Ο βασικός εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει και ένα πίσω φως ομίχλης. Οι
πρώτες Alfasud σειράς III παραδόθηκαν με τον πίνακα οργάνων της σειράς II ενώ
σχεδόν όλες οι δεξιοτίμονες εκδόσεις του 1980 είχαν επίσης τον παλιό πίνακα
οργάνων.
![]() |
![]() |
Στην Αγγλία οι αντιπροσωπίες της Alfa Romeo διαθέτουν μια ειδική έκδοση της Alfasud ti σειράς II, την Alfasud Ti 'S'. Με το ποσό των £ 4600 μπορεί κανείς να αγοράσει μια ειδική έκδοση της ti 1.5, η οποία έχει ανάμικτα στοιχεία (π.χ. προφυλακτήρες) της Ti σειράς III με το αμάξωμα της ti σειράς II. Στο τέλος του 1980 η Alfasud 1.2 5m Valentino με 68 bhp πωλείται στην Ιταλία. Αργότερα θα πωλείται επίσης με κινητήρες 1351 cm³ (79 bhp) και 1490 cm³. Η 1.3 Valentino και η 1.5 Valentino διατίθενται επίσης σε άλλες χώρες.
Η Autodelta παράγει μερικές Alfasud ti Trofeo.
1980 | Chassis Number | Code |
Alfasud 1.2 Super (4-s)* | ZAS901D40*05331301 to *05370500 | Type 901 D5, Engine Type AS30102 |
Alfasud 1.2 Super (5-G)** | -> Type 901 D5 | Type 901 D4, Engine Type AS30104 |
Alfasud Super 1.3 | ZAS901F30*05071001 to *05096046 | Type 901 F3, Engine Type AS30164 |
Alfasud Super 1.3 | ZAS901F30*05096047 to *05111998 | Type 901 F3A, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.5 | ZAS901F40*05071001 to *05096046 | Type 901 F4, Engine Type AS30124 |
Alfasud 1.5 | ZAS901F40*05096047 to *05100999 | Type 901 F4A, Engine Type AS30124 |
Alfasud Ti 1.3 | ZAS901G40*05052301 to *05063300 | Type 901 G4, Engine Type AS30168 |
Alfasud Ti 1.5 | ZAS901G50*05052301 to *05063300 | Type 901 G5, Engine Type AS30128 |
Giardinetta 1.3 | unknown | Type 904 B2, Engine Type AS30160 |
Sprint Veloce 1.3 | ZAS902A40*05055601 to *05070001 | Type 902 A4, Engine Type AS30168 |
Sprint Veloce 1.5 | -> Type 902 A 4 | Type 902 A5, Engine Type AS30128 |
Μετά
την αναέωση του 1980, η Alfa Romeo επιτέλους διαθέτει μια τρίθυρη hatchback
έκδοση
της
Alfasud το 1981. Οι επιπλέον ενισχύσεις στην τρίτη κολώνα και το χώρο αποσκευών
κάνουν δυνατή την προσθήκη πίσω πόρτας. Το τρίθυρο αμάξωμα διατίθεται με τους
γνωστούς κινητήρεςTόπως τον 1.2 (μόνο στην Ιταλία), 1.3, 1.5,
1.3 Ti και 1.5 Ti. Οι hatchback Alfasud έχουν πτυσσόμενο πίσω καναπέ αλλά χωρίς
πρόβλεψη για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων όπως πέδιλων του σκι. Το βάροε των
τρίθυρων Alfasud αυξάνεται κατά 25 kg εξ'αιτίας των επιπλέον ενισχύσεων στο
αμάξωμα.
Οι τετράθυρες εκδόσεις διατίθενται απαράλλακτες το 1981. Από το
1981
η Alfa Romeo διαθέτει δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης για αρκετές εκδόσεις. Πέρα
από τη γνωστή έκδοση, διατίθεται και μία μακρύτερη για μείωση της κατανάλωσης.
Τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με αυτήν δεν είναι όμως πια τόσο ζωντανά.
Μια θετική "παρενέργεια" της μακρύτερης τελικής σχέσης είναι η μικρή αύξηση της
τελικής ταχύτητας.
Η γκάμα των Alfasud Sprint εμπλουτίζεται με μία ειδική έκδοση της Alfasud
Sprint 1.5 Veloce. Η Alfasud Sprint 1.5 Veloce
<<Plus>> διατίθεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η Autodelta
πάλι παράγει μερικές Alfasud Ti Trofeo.
1981 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud Super 1.2 (1) | ZAS901D40*05370501 to *05419001 | Type 901 D4A, Engine Type AS30104 |
Alfasud Super 1.2 (2) | ZAS901D40*05419001 to *05447751 | Type 901 D4C, Engine Type AS30104 |
Alfasud Super 1.3 (3-d) ** | ZAS901F30*05101000 to *05128000 | Type 901 F3A, Engine Type AS30164 |
Alfasud Super 1.3 (4-d) ** (2) | ZAS901F30*05128000 to *05135301 | Type 901 F3B, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.5 (1) | ZAS901F40*05101000 to *05128000 | Type 901 F4A, Engine Type AS30124 |
Alfasud 1.5 (2) | ZAS901F40*05128000 to *05135301 | Type 901 F4B, Engine Type AS30124 |
Alfasud ti 1.3 | ZAS901G40*05063301 to *05066001 | Type 901 G4, Engine Type AS30168 |
Alfasud ti 1.5 | from ZAS901G40*050669998 (3) | Type 901 G5, Engine Type AS30128 |
Alfasud Ti 1.3 (1) | ZAS901G40*05066001 to *05076998 | Type 901 G4A, Engine Type AS30168 |
Alfasud Ti 1.3 (2) | ZAS901G40*05077000 to *05080900 | Type 901 G4B, Engine Type AS30168 |
Alfasud Ti 1.5 (1) | ZAS901G50*05066001 to *05076999 | Type 901 G5A, Engine Type AS30128 |
Alfasud Ti 1.5 (2) | ZAS901G50*05077000 to *05080901 | Type 901 G5B, Engine Type AS30128 |
Alfasud Giardinetta 1.3 | unknown | Type 904 B2, Engine Type AS30160 |
Sprint 1.3 Veloce (1) | ZAS902A40*05070001 to *05079999 | Type 902 A4, Engine Type AS30168 |
Sprint 1.3 Veloce (2) | ZAS902A40*05080000 to *05089999 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint 1.5 Veloce (1) | ZAS902A50*05070001 to *05079999 | Type 902 A5, Engine Type AS30128 |
Sprint 1.5 Veloce (2) | ZAS902A50*05080000 to *05089999 | Type 902 A5A, Engine Type AS30128 |
Sprint 1.5 Veloce <<Plus>> | ZAS902A50*05070001 to *05079999 | Type 902 A5, Engine Type AS30128 |
** 2 twin choke downdraft carburettors (1) normal transmission ratio (2) long transmission ratio (3) sometimes as ti 1.3
1982 - Παρουσίαση της πεντάθυρης Alfasud και της Alfasud Ti 1.5 QVΑπό τον Ιούνιο του 1982 η Alfa Romeo διαθέτει μια πεντάθυρη hatchback έκδοση
της Alfasud μετά από επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα..
Με το λανσάρισμα των πεντάθυρων εκδόσεων η Alfa Romeo τροποποιεί ολόκληρη τη
γκάμα των Alfasud. Η Alfasud 1.2 Junior παραμένει ως η τελευταία τετράθυρη
έκδοση με το μικρό άνοιγμα του χώρου αποσκευών και είναι η φθηνότερη έκδοση της
γκάμας. Όλες οι υπόλοιπες Alfasud είναι πλέον hatchback. Εκτός από την Junior
άλλες δύο εκδόσεις διατίθενται με τον κινητήρα των 1186 cm³: η πεντάθυρη 1.2 S
και η 1.2 SC. Το
S σημαίνει "Super", και το SC "Super Comfort". Σε μερικές χώρες πωλείται επίσης
και μία έκδοση 1.3 S. Στο άνω άκρο της γκάμας υπάρχει η νέα Alfasud 1.5
Quadrifoglio
Oro (Χρυσό Τετράφυλλο) με τον κινητήρα των 95 bhp της Alfasud Ti 1.5
και πολυτελές εσωτερικό. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ξύλινο τιμόνι και πόμολο
επιλογέα, μπεζ ταπετσαρία, πιτσιλιστήρια και καθαριστήρες στα μπροστινά φανάρια,
δίχρωμες ατσάλινες ζάντες, καθαριστήρα στο πίσω τζάμι, ηλεκτρικά παράθυρα στις
μπροστινές πόρτες και μεταλλικό χρώμα. Η γρίλια στη μάσκα της 1.5 QO είναι από
ανοιχτό γκρι πλαστικό ενώ σε όλα τα άλλα μοντέλα είναι μαύρη.
Έτσι, όποιος ήθελε να αγοράσει μια Alfasud το 1982, είχε να επιλέξει ανάμεσα σε
επτά διαφορετικές εκδόσεις:
Alfasud 1.2 Junior (4θυρη)
Alfasud 1.2 S (5θυρη)
Alfasud 1.2 SC (5θυρη)
Alfasud 1.3 SC (3θυρη)
Alfasud 1.3 SC (5θυρη)
Alfasud 1.5 SC (3θυρη)
Alfasud 1.5 QO (5θυρη)
Η προαναφρεθείσα Alfasud Junior
διατίθεται σε δύο διαφορετικές παραλλαγές, με 63 bhp και 68 bhp.
6000
κομμάτια παράγονται εκ των οποίων τα 4500
προορίζονται για την ιταλική αγορά. Στη Γερμανία πωλείται και μια εκδοχή της Junior 1.3
με 75 bhp, πέντε ταχύτητες και τέσσερις πόρτες. Έχει μια κόκκινη-πορτοκαλί ρίγα
στα πλαϊνά του αμαξώματος και κοστίζει 2000 DM
λιγότερα από την 1.3. Η Junior
1.3 πωλείται σαν έκδοση περιορισμένης παραγωγής (χίλιες μονάδες) και προορίζεται
να γίνει η Alfa
Romeo για αρχάριους. Όλες οι μπερλίνες Alfasud έχουν τώρα το κιβώτιο με τις
μακριές σχέσεις που μειώνει την κατανάλωση της 1.3 κατά περίπου 13.5%
Τον
Οκτώβριο του 1982 η Alfa Romeo παρουσιάζει την ταχύτερη Alfasud που
κατασκευάστηκε ποτέ,
την Alfasud Ti 1.5 Quadrifoglio Verde με 105 bhp. Η αυξημένη απόδοση του
κινητήρα των 1.5 λίτρων είναι αποτέλεσμα της χρήσης δύο μεγάλων καρμπιρατέρ Weber 32
DIR 71/250 και διαφορετικών εκκεντροφόρων. Για να υπάρχει σαφής οπτική
διαφοροποίηση από την 1.3 Ti, η 1.5 Ti QV έχει μαύρα μαρσπιέ και κόκκινο
scudetto.
Πατάει σε ελαστικά Michelin TRX (190/55 HR 340) ή Pirelli P6 (185/60 HE 14)
και
ζάντες ελαφρού κράματος από την Speedline. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί
με τη χρήση δερμάτινου τιμονιού και νέων πιο σπορτίφ καθισμάτων, ντυμένων με
ειδικό ύφασμα το οποίο απεικονίζει το λογότυπο "Ti" με κόκκινα γράμματα σε μαύρο
φόντο,
ενώ η μοκέτα είναι κόκκινη.
Η 1.5 Ti QV χρειάζεται 31,2 δευτερόλεπτα για να
καλύψει το χιλιόμετρο από στάση και έχει τελική ταχύτητα 185 χαω.
Η 1.3 Ti παλείται τώρα με το μακρύ κιβώτιο. Έτσι υπάρχουν δύο Ti στη γκάμα της
Alfasud του 1982.
Το 1982 η Alfa Romeo παρουσιάζει ένα καινούργιο εκσυγχρονισμένο έμβλημα (marchio). Τα γράμματα Alfa Romeo είναι τώρα χρυσαφί και το ίδιο το έμβλημα έχει μεγαλύτερη διάμετρο. Σιγά-σιγά τοποθετείται σε όλες τις Alfa Romeo, καθώς και στην Alfasud. Η Alfa Romeo Γερμανίας προσφέρει μια ειδική έκδοση της Alfasud Ti 1.5 με 95 bhp πριν την παρουσίαση της 1.5 Ti QV. Ονομάζεται "das Alfasud Ti 1.5 Sondermodell ganz in weiί". Αυτή η ολόλευκη Ti 1.5 περιλαμβάνει ένα ειδικό κιτ από σπόιλερς. Η Alfasud Sprint 1.5 Veloce trofeo είναι μια ειδική έκδοση της
![]() |
![]() |
Η Trofeo Alfasud αντικαθίσταται με την Sprint-Cup το 1982. Αντί για τον παλιό
κιητήρα 1.3 λίτρων που χρησιμοποιούσε η Trofeo Alfasud, η Sprint-Cup έχει έναν
"καυτό" κινητήρα 1.5 λίτρων με περίπου 145 bhp. Η Autodelta παράγει μερικές Alfasud Sprint Veloce trofeo
για το cup.
1982 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud 1.2 S / SC | ZAS901D40*05419001 to *05170000 | Type 901 D4D, Engine Type AS30104 |
Alfasud Junior (68 hp) | ZAS901D40*05419001 to *05447750 | Type 901 D4B, Engine Type AS30104 |
Alfasud Junior 1.2 (63 hp) | ZAS901D40*05419001 to *05447750 | Type 901 D4B, Engine Type AS30104 |
Alfasud 1.3 Super | ZAS901F30*05135301 to *05136915 | Type 901 F3B, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.3 Super | ZAS901F30*05136913 to *05170001 | Type 901 F3C, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.3 SC | ZAS901F30*05137865 to *05170000 | Type 901 F3C, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.3 SC | ZAS901F30*05136913 to *05170000 | Type 901 F3D, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.5 | ZAS901F40*05136916 to *05170001 | Type 901 F4B, Engine Type AS30124 |
Alfasud 1.5 | ZAS901F40*05135301 to *05136915 | Type 901 F4C, Engine Type AS30124 |
Alfasud 1.5 QO (GCL) | ZAS901F40*05137865 to *05170000 | Type 901 F4D, Engine Type AS30128 |
Alfasud Ti 1.3 | ZAS901G40*05080901 to *05093998 | Type 901 G4B, Engine Type AS30168 |
Alfasud Ti 1.5 | ZAS901G50*05080901 to *05091999 | Type 901 G5B, Engine Type AS30128 |
Alfasud Ti 1.5 QV | ZAS901G50*05092000 to *05093999 | Type 901 G5C, Engine Type AS30146 |
Sprint 1.3 Veloce (2) | ZAS902A40*05090000 to *05092200 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint 1.5 Veloce (2) | ZAS902A50*05090000 to *05092200 | Type 902 A5A, Engine Type AS30128 |
Sprint 1.5 Veloce Trofeo | ZAS902A50*05090000 to *05092200 | Type 902 A5A, Engine Type AS30128 |
** 2 διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής (1) κανονική τελική σχέση μετάδοσης (2) μακριά τελική σχέση μετάδοσης
1983 - Ανανέωση της Sprint
Το 1983
δημιουργείται ο διάδοχος της Alfasud.
Πρόκειται για την ολοκαίνουργια Alfa
33 η οποία θα απαλλάξει την Alfa Romeo από την κακή φήμη της σκουριασμένης Alfasud.
Έτσι η γκάμα της Alfasud περιορίζεται σε μία έκδοση, την Alfasud Ti 1.5 QV με
105 bhp. Αυτή η έκδοση επιβιώνει επειδή ακόμα δεν υπάρχει σπορτίφ έκδοση
της Alfa 33. Η παραγωγή την υπόλοιπων εκδόσεων της Alfasud τερματίζεται σταδιακά
κατά τη διάρκεια του έτους. Η Alfasud Sprint αποκαλείται από δω και πέρα απλώς Sprint
και η Alfa Romeo της κάνει μια ανανέωση. Αποκτά μαύρους ματ πλαστικούς
προφυλακτήρες και πλαστική γρίλια και προστίθενται πλαϊνά προστατευτικά και ένας
νέος καθρέπτης. Δύο διαφορετικές εκδόσεις είναι διαθέσιμες:
η Sprint 1.3 με 85 bhp και η Sprint 1.5 Quadrifoglio Verde (Χρυσό Τετράφυλλο
Τριφύλλι) με 105 bhp.
Η Sprint 1.5 QV διατίθεται μόνο με την κοντή τελική σχέση μετάδοσης. Και οι δύο
εκδόσεις (1.3 and 1.5 QV) έχουν δύο διπλά καρμπιρατέρ Weber 32 DIR 61/100
καθέτου ροής. Σε μερικές χώρες όπως η Ελβετία και η Ολλανδία η Sprint 1.5 QV
διατίθεται με καταλύτη. Η Sprint 1.3 έχει μια γκρι-ασημί ρίγα γύρω-γύρω στους
προσυλακτήρες
στα πλαϊνά προστατευτικά ενώ η αντίστοιχη ρίγα στην 1.5 QV είναι πράσινη. Το scudetto
της 1.3 είναι μαύρο ματ ενώ της 1.5 QV είναι
πράσινο. Η Sprint 1.5 QV έχει
πράσινη μοκέτα, ίδιο χρώμα με τις πράσινες βούλες πάνω στα νέα μαύρα υφασμάτινα
καθίσματα τύπου μπάκετ. Ο πίνακας οργάνων έχει επίσης υποστεί ανανέωση με νέους
στρογγυλούς διακόπτες για τα φώτα ομίχλης και τον πίσω καθαριστήρα
στο
μέσον του. Η Sprint 1.5 QV διατίθεται με πίσω καθαριστήρα και ζάντες
αλουμινίου 14" της Speedline με ελαστικά 190/55 HR 340 ή 185/60 HR
14 στο βασικό εξοπλισμό. Η 1.3 αντίθετα διαθέτει ατσάλινες ζάντες 13" με
ελαστικά 165/70 SR 13.
Για μια μικρή περίοδο η έκδοση Sprint
Speciale διατίθεται στην Αγγλία. Η Autodelta παράγει μερικές αγωνιστικές Sprint
για το Sprint-Cup. Η παραγωγή της Alfa Romeo ARNA ξεκινά στο Pratola Serra κοντά
στο Pomigliano d' Arco. Αυτή η νέα Alfa που τοποθετείτι κάτω από τη γκάμα της 33
χρησιμοποιεί το αμάξωμα του Datsun / Nissan Cherry και το συνδυάζει με τον
κινητήρα, το κιβώτιο και τον εμπρός άξονα της Alfasud.
1983 | Chassis Numbers | Code |
Alfasud 1.2 S / SC | ZAS901D40*05447751 to *0544600 | Type 901 D4D, Engine Type AS30104 |
Alfasud 1.3 Super | ZAS901F30*05170000 to *05172000 | Type 901 F3C, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.3 S | ZAS901F30*05170001 to *05172001 | Type 901 F3D, Engine Type AS30164 |
Alfasud 1.5 QO | ZAS901F40*05170001 to *05172000 | Type 901 F4D, Engine Type AS30128 |
Alfasud Ti 1.3 | ZAS901G40*05094000 to *05102999 | Type 901 G4B, Engine Type AS30168 |
Alfasud Ti 1.5 QV | ZAS901G50*05094000 to *05102999 | Type 901 G5C, Engine Type AS30146 |
Sprint 1.3 | ZAS902A40*05092201 to *05114299 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint 1.5 | ZAS902A50*05092201 to *05098999 | Type 902 A5A, Engine Type AS30128 |
Sprint QV | see below | Type 902 A5B, Engine Type AS30146 |
Sprint QV | ZAS902A50*05099000 to *05114300 | Type 902 A5C, Engine Type AS30146 |
1984 - Παρουσίαση της Sprint 1.5
Η
παραγωγή της 1.5 ξεκινά. Έχει τον εξοπλισμό της 1.3
με γκρίζα δέρματα στο εσωτερικό και ξεχωρίζει από το ξύλινο τιμόνι και την
κόκκινη ρίγα στους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά. Διαθέτει αποκλειστικά με
ελαστικά 65/70 SR 13 σε ατσάλινες ζάντες και τη μακριά τελική σχέση μετάδοσης.
Η Sprint 1.5 παλείται με τον κινητήρα των 95 bhp της Alfasud Ti 1.5 σε κάποιες
χώρες όπως Ελβετία και Αυστραλία όπου ο κινητήρας των 105 bhp δεν πληροί τους
κανονισμούς εκπομπών ρύπων.
Στο μεταξύ η Sprint έχει αρχίσει να δείχνει
την ηλικία της και οι εισαγωγείς Alfa Romeo παρουσιάζουν διάφορες ειδικές
εκδόσεις για να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών. Η έκδοση Sprint 1.5 Grand
Prix που βασίζεται στην 1.5 QV πωλείται σε μερικές χώρες όπως η
Γερμανία. Στη Γαλλία διατίθεται η
Sprint
Balocco, επίσης βασισμένη στην 1.5
QV.
Στο τέλος του 1984 η Alfa Romeo προσαρμόζει το πάτωμα της Alfa 33 στο αμάξωμα των νέων Sprint. Έκτοτε όλες οι Sprint έχουν τροποποιημένη μπροστινή ανάρτηση με εξωτερικούς δίσκους και τον συμπαγή πίσω άξονα της 33 με ταμπούρα.
Κατασκευάζονται οι τελευταίες Alfasud.
1984 | Chassis Numbers | Code |
Sprint 1.3 | ZAS902A40*05114301 to *05120500 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint QV | ZAS902A50*05114301 to *05120500 | Type 902 A5B, Engine Type AS30146 |
Sprint QV | ZAS902A50*05114301 to *05120500 | Type 902 A5C, Engine Type AS30146 |
1985
Καμμία αλλαγή.
1985 | Chassis Numbers | Code |
Sprint 1.3 | ZAS902A40*05120501 to *05124899 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint QV | ZAS902A50*05120501 to *05124899 | Type 902 A5B, Engine Type AS30146 |
Sprint QV | ZAS902A50*05120501 to *05124899 | Type 902 A5C, Engine Type AS30146 |
1986
Καμμία αλλαγή.
1986 | Chassis Numbers | Code |
Sprint 1.3 | ZAS902A40*05124900 to *05128600 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint QV | ZAS902A50*05124900 to *05118600 | Type 902 A4A, Engine Type AS30168 |
Sprint QV | ZAS902A50*05124900 to *05118600 | Type 902 A5C, Engine Type AS30146 |
1987 έως 1989 - η Sprint ωφελείται από την Alfa 33
Η παραγωγή της Sprint 1.5 Quadrifoglio Verde σταματά. Παράλληλα με την ολοκαίνουργια Alfa 33 1.7 QV
η Alfa Romeo προσφέρει μια Sprint με 1712 cm³ που ονομάζεται Sprint 1.7 Quadrifoglio Verde.
Ο κινητήρας της έχει υδραυλικά ωστήρια και δύο διπλά καρμπιρατέρ καθέτου ροής Weber 32 DIR 62/100
με απόδοση 114 bhp. Τα φρένα της Sprint 1.7 QV τροποποιήθηκαν ώστε να
ανταπεξέρθουν στην αυξημένη ισχύ του αυτοκινήτου. Έτσι οι μπροστινοί
ααεριζόμενοι δίσκοι μεγάλωσαν.
Τα μεγάλα πλαϊνά προστατευτικά και οι
έγχρωμες ρίγες καταργούνται ώστε το αμάξωμα να φαίνεται λεπτότερο. Προστίθεντας
ζάντες ελαφρού κράματος με νέο σχέδιο, βαμμένοι καθρέπτες και χρωμιωμένο ξανά scudetto.
Η Sprint
1.7 QV
εξοπλίζεται με ένα μικρό βαμμένο πίσω σπόιλερ και έχει τελική ταχύτητα 202 χαω.
Αυτό
την κάνει την γρηγορότερη Alfasud / Sprint που φτιάχτηκε ποτέ.
Σε σύγκριση με το εσωτερικό του προκατόχου της, της Sprint 1.5 QV, το δικό της
μοιάζει μάλλον απλοϊκό. Το μαύρο ύφασμα με τα πράσινα στίγματα έχει
αντικατασταθεί από σκληρό γκρι με δερμάτινα διακοσμητικά ένθετα. Σε μερικές
χώρες (π.χ. Ολλανδία και Ελβετία) η Alfa Romeo διαθέτει την 1.7 QV με τον
κινητήρα των 105bhp της νεοεμφανισθείσας Alfa 33 1.7 ie
.
Το μοντέλο ονομάζεται Sprint 1.7 ie Quadrifoglio Verde και έχει σύστημα ψεκασμού Bosch LE 3.1 Jetronic
και τριοδικό καταλύτη σύμφωνα με τα Euro-1 standards.
Στην Αυστρία η Alfa Romeo ξαναπαρουσιάζει τη Sprint το 1988 (στην έκδοση 1.7 ie QV) - μετά
την προηγούμενη διακοπή των πωλήσεων επειδή οι παλιές Sprint με καρμπιρατέρ δεν
πληρούσαν τους πιο αυστηρούς κανονισμούς ρύπων. Στην Αγγλία η Alfa Romeo
διαθέτει την Sprint 1.7 Veloce, η οποία είναι στην ουσία μια Sprint 1.7 QV με
bodykit Zender.
Στα έξτρα συμπεριλαμβάνονται και πεντάκτινες ζάντες ελαφρού κράματος. Η Sprint 1.3
διατίθεται ακόμα δίπλα στην 1.7 QV.
Το 1989 η παραγωγή της Sprint σταματά. 18 χρόνια μετά την παρουσίαση
της πρώτης Alfasud το 1971, η μακρυά και πολλές φορές θλιβερή ιστορία των σειρών 901 / 902 / 904
τελειώνει σιωπηλά. Η εξαίσια ιδέα του Rudolf Hruska αντιγράφεται από πολλούς
άλλους κατασκευαστές αλλά δεν μπορεί να ανταπεξέρθει στα αυξημένα standard
παθητικής ασφάλειας και εξοπλισμού πολυτελείας.
Η παλιά Alfa 33 (σειρά 905) η οποία είχε πολλά κοινά μέρη με τις τελευταίες Sprint
θα αντικατασταθεί το 1990 με τη Nuova Alfa 33 (σειρά 907).
Η ιστορία της Alfasud είναι μετάφραση από το κείμενο του Tim Rauen, το οποίο μπορείτε να το βρείτε στην αρχική του μορφή εδώ.
Κώστας Γιαννακόπουλος